Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kamphunde...  (Læst 21305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline løv

  • Bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Kamphunde...
« Svar #15 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:00 »
Og så er der altså forskel på at bide og SKAMbide, som de omtalte typer hunde gør! Man kan finde masser af racer, der har bidt mennesker eller andre hunde eller andet af den ene eller anden årsag, men det er yders sjældent, at de går amok og skambider, ud over "advarelses-", "sætte på plads- eller FORSVARS"-bidet!
Og selvom det er synd for dyrene at de er dårligt avlet eller opdraget, skal man jo trods alt nok sætte mennesket højere....

Og den med kørerkortet lyder jo meget godt, men mon ikke der er nogle, der alligevel omgår det? Det er jo ikke til at kontrollere og det er nok de fornuftige, der alligevel ville gå til trænning og så for man en endnu mere lyssky handel, hvor man køber en ny hund, når den anden bliver taget fra een, måske?
« Senest Redigeret: 02 ſeptember , 2009, 21:06 Fra løv »
Med venlig hilsen Anne

Opdræt af:
Brakel sølv stor
Brakel guld dværg
Antwerpener  Skæghøns sølv- og guld sort/ vagtelfarvet
Desuden til hygge, pynt, æg, skruk:
Sussex
Araucana blå og vildtfarvet
Silkehøns vildt og hvid
Cream Legbar
Welsumer dværg rustfarvet
Welsumer stor rustfarvet
R.I.R. m enkeltkam og rosenkam
Maran
Og lidt blandinger gode som skruk og til æg

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Kamphunde...
« Svar #16 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:02 »
Spændene debat!

Jeg tror ikke at forbud vil løse problemerne. Måske er mit bedste bud påbud om mundkurv til alle hunde på offentlige veje, og større opsyn og størrer bøder til dem der ikke respekterer skiltene med "Hunden skal holdes i snor". Jeg bor lige op til et dejligt naturområde midt i Kbh., som blev åbnet for offentligheden for tre år siden. Her må hundene ikke gå løse omkring da der er mange ræve, grævlinge og fugle som har været vant til at leve i fred. Når jeg går tur i området i dag møder jeg altid en halv snes hundeluftere, og 80-90% har ikke sin hund i snor, og meget få har styr på deres hunde. De farer omkring efter alt og alle. Går i rævegravene, jager ænderne på land og hopper i søen efter ænder og svaner. Hundeejerne synes det er herligt at deres kære små kan få strakt ud, og få luftet instinkterne (det var det svar jeg fik, da jeg en dag spurgte om hun ikke synes det var synd for den ræv jeg lige havde set spurte ind i skoven, med en frådende hund efter sig). Det bringer ærligt talt mit p** i kog >:( - og er uansvarligt og egoistisk set med mine øjne.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Kamphunde...
« Svar #17 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:18 »
Storm- Hatten af for dit super indlæg!

Nielsen: En *kamphund* hvad det så end er, låser ikke kæberne... MEN de har ekstremt stærke kæber...

Mortends: En Rottweiler har sjovt nok også en forhistorie lig Bernerens... Kvæghund og vogter, og nix nej om den har været brugt som *dræber* Hvilket de øvrige nævnte heller ikke har... Dogo Argwntino er en jagthund, Boerboel jagt-vogter og løvehund...

Og Amstaffen er en showhund... Ja, der mange generationer tilbage er udavlet af Pitten....

Har selv rottweiler, og har haft det i mange år, og jeg er 100 % tryg med hende omkring mine unger, venner der kommer i huset ect, men nej, det fjerner da ikke hendes vogterinstinkt...
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Kamphunde...
« Svar #18 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:27 »
Justitsmininsteren har oplyst at rigspolitiet ikke er i besiddelse af en statistik, der indeholder data for, om kamphunde oftere angriber andre dyr eller mennesker end andre hunde. Personligt er jeg blevet bidt to gange i mit liv - begge gange af en ruhåret gravhund!
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Kamphunde...
« Svar #19 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:29 »
Jeg er ejer af en dejlig schæferhund en race som for år tilbage var i søgelyset og der var jeg oppe på tåneglene for at forsvare min race, som jeg iøvrigt er vokset op med da min far var schæfer mand til fingerspidserne, men jeg syntes at probleme det er lidt anderledes nu de så kaldte kamphunde er farlige i de forkerte hænder, de kan ikke "læses" som en af vores "skøde" hunde kan og de tændes hurtigere og voldsommere end vores "normale" racer. Alt dette tilsammen gør at man virkelig skal have erfaring med hunde for at kunne håndtere disse racer og desværre er der rigtigt mange hunde af disse racer der havner hos unge mennesker der enten har brug for en potensforlænger eller en lille baby der kan ligge i sofaen og det egner disse racer sig ikke til i længden og det er der det går galt, desværrre er det så nu at de folk der har Kamp hunde og kan håndtere dem kommer til at lide under at en masse mennesker ikke kan, og sådan er det jo altid, det er de skødesløse der øddelægger det for alle de andre.

Og ja der findes en statistik over hvilke hunderacer der bider mest og sidst jeg så den var det golden retriver der lå som nr. 1
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Kamphunde...
« Svar #20 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:31 »
Og jeg er blevet bidt af en cocker spaniel (dog ikke min egen) og en grønlandsk slædehund (det var min), men det var min egen skyld (jeg slap ikke foderet hurtigt nok  ;D)
Mvh Marianne

Offline sinners

  • Bruger
  • Indlæg: 37
  • www.araberhesten.dk
    • Araberhesten.dk
Sv: Kamphunde...
« Svar #21 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:38 »
som sagt før i de mange udmærkede debatter i medierne....: En reel historisk og psykologisk viden interesserer jer garanteret ikke for det er lettest at hade noget hvis man ikke rigtig ved hvad det er.. jeg forsvarer ikke de hunde der laver overfald - skønt jeg mener ansvaret er ejernes ikke hundenes.. men jeg synes virkeligt også at danskerne skal passe på at de ikke skyder over målet og rammer de forkerte med forbud, fængsel, bøder, bål og brand. Slå koldt vand i blodet og lad os finde en god konstruktiv, løsning der kan håndhæves af ordensmagten i virkeligheden!

"Bjørnsholm" OX stutteri, rideterapi. Nordsjælland.
10 Ox arabere, 2 welsh ponyer og 2 isarabere og en Tinker. Kærlig dyre-og menneske elskende stor grim hund (Amerikansk Bulldog Dina), 10 gårdkatte. Store racer: Maran brun, Araucana. Ønskes: Tamme Silker igen...og kan gi en Araucana hane et godt hjem!

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Kamphunde...
« Svar #22 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:41 »
@ Elise

Kunne du ikke sende linket til statistikken til vores justitsminister, som åbenbart ikke kan finde den? Så kunne det være, der kom lidt fakta bag de meget følelsesladede forslag, der kommer fra vores folkevalgte i denne tid  ;)
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Kamphunde...
« Svar #23 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:45 »
Hvis nu det her kørekort blev gennemført, så er det jo muligt at gøre noget ved dem som ikke kan magte en kamp/muskel/hvad-det-nu-skal-kaldes-hund. Der vil jo sikkert være nogen som prøver at snyde, men dem som bliver opdaget, der kan man gøre noget. Det kan man jo ikke som det i dag. Det vil jo også være til fordel for dem som kan magte og styre de hunde, for der bør så ikke være den hetz der er idag på dem..

Iøvrigt så synes jeg at det der med at kontrollere og lægge restriktioner for hunde, det skal slet ikke være politiet. Det skal være kommunen (så kan de få noget andet end høns at gå op i  ;D )
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kamphunde...
« Svar #24 Dato: 02 ſeptember , 2009, 21:53 »
@ Finn
HOV-HOV. Tænkt dig nu lige om.
Vi ved alle at kommunerne har det med ikke at lave forudgående undersøgelser, men blot at springe over hvor gærdet er lavest.
Så fremover bliver alle hunde forbudt.
 *g
Mvh
Erik Andersen

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Kamphunde...
« Svar #25 Dato: 02 ſeptember , 2009, 22:00 »
Storm- Hatten af for dit super indlæg!

Nielsen: En *kamphund* hvad det så end er, låser ikke kæberne... MEN de har ekstremt stærke kæber...

Mortends: En Rottweiler har sjovt nok også en forhistorie lig Bernerens... Kvæghund og vogter, og nix nej om den har været brugt som *dræber* Hvilket de øvrige nævnte heller ikke har... Dogo Argwntino er en jagthund, Boerboel jagt-vogter og løvehund...

Og Amstaffen er en showhund... Ja, der mange generationer tilbage er udavlet af Pitten....

Har selv rottweiler, og har haft det i mange år, og jeg er 100 % tryg med hende omkring mine unger, venner der kommer i huset ect, men nej, det fjerner da ikke hendes vogterinstinkt...

Jeg ville sådan set heller ikke mene at en Rottweiler skulle gå ind under kategorien kamp- eller muskelhunde...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Kamphunde...
« Svar #26 Dato: 02 ſeptember , 2009, 22:03 »
Her har jeg så også en mening!

Jeg bliver lidt forarget over det i nævner med kørekort til eksempelvis børn, og for den sags skyld også hunde. Mange af jer plejer altid selv at sige at DK i forvejen har for mange regler, så regler som kørekort lyder i mine ører fuldstændig langt ude! Dette er jeg klart imod.

Jeg kan ikke komme med en løsning på dette, og det tror jeg de færreste kan.

Jeg har den mening at bider en hund uden at der er sket noget fra menneskets eller et andet dyrs side, som har virket grænseoverskridende eller provokerende på hundene, så SKAL den aflives.

Det er rigtigt at det har været meget oppe på det sidste med kamphunde, og ja de har bidt en del mennesker og dyr efterhånden, og jeg er også af den menning at der skal laves en regel om at disse kamphunde ikke længere må avles uden stambog. Nulevende hunde uden stambog skal have chancen, men dog være iført mundkurv i byerne.

På den måde bliver dem uden stambog langsomt renset ud. Nogle af de mennesker der køber uden stambog gør det fordi de ikke har råd til at købe dem med en stambog, og så bliver de ikke opkøbt af nogle gange de forkerte mennekser. Jeg siger bestemt ikke at alle folk er sådan, men at nogle er, og kigger man papirene igennem på de dyr der har bidt, så finder man ofte også ud af at det er dyr uden papire.

Jeg er selv blevet bidt af hunde to gange, og begge gange har været min egen skyld, og derfor har vi heller ikke forlangt af ejeren at hunden skulle aflives, da det er realiteten ikke var deres skyld, men min. De hunde jeg er blevet bidt af er en Rotweiler og den anden gang af en terrier.

Nu har vi jo hundepension, og her ser vi jo en del forskellige hunde, og min mening er helt klart at det er labrador og labrador krydsninger som er værdst!! Det er dem der her ofte har været mest biske, bidt efter os eller angrebet.
Dette skal dog også ses i lyset af at det jo også ofte er dem der er flest af. Men ser man det sådan ren generelt, så er det dem  der er værdst!

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Kamphunde...
« Svar #27 Dato: 02 ſeptember , 2009, 22:23 »
Man sidder nu og tænker lidt på. Er det forkert, når jeg syntes at det er ok, at vores familiehund farer hen og afliver en rotte på under 5 sekunder ??? (i øvrig vist i en anden tråd med tag jer i agt mus) er det at gøde dræberinstinktet? eller kan man være sikker på den kun gør det med rotter. Den går blandt alle vores øvrige dyr uden problemer, men mus og rotter GRRRRR.
Hilsen
Peter

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Kamphunde...
« Svar #28 Dato: 02 ſeptember , 2009, 22:27 »
Jeg bliver lidt forarget over det i nævner med kørekort til eksempelvis børn, og for den sags skyld også hunde. Mange af jer plejer altid selv at sige at DK i forvejen har for mange regler, så regler som kørekort lyder i mine ører fuldstændig langt ude! Dette er jeg klart imod.
...
Det er rigtigt at det har været meget oppe på det sidste med kamphunde, og ja de har bidt en del mennesker og dyr efterhånden, og jeg er også af den menning at der skal laves en regel om at disse kamphunde ikke længere må avles uden stambog. Nulevende hunde uden stambog skal have chancen, men dog være iført mundkurv i byerne.

Så der må ikke laves for mange regler, derfor ikke reglen om kørekort, men der må gerne laves en regel om at kamphunde ikke må avles uden stambog og at nulevende hunde(er det alle hunde) skal bære mundkurv??

Jeg er for reglen med kørekort til at holde hund, for selv om mange sikkert vil snyde så vil det også "fange" mange. Og det vil stoppe mange hundeejere. Man kan jo sige at der er jo også mange der kører uden kørekort til bil, skal vi så bare afskaffe kørekortet helt?

Mortends: At sidestile en amstaff med en berner sennen eller hvilken som helst anden hund er som meget fair, for alle hunde kan finde på at bide hvis først det slår klik. Og jeg tror som ike at Storm-Olsen har så meget imod bernersennen hunde.  ;)

Personligt er jeg meget imod mundkurve. Jeg kan ikke hltl sige hvorfor, men jeg synes nok mest bare at det er fordi det er synd for hunden. Det er nok også fordi jeg får et billede i hovedet af min egen hund med mundkurv. Men hvis det var et spørgsmål om kamphunde skulle bære mundkurv i offentligheden ville jeg nok stemme ja. Men det er også bare så pokkers dobbeltmoralsk, for alle hunde kan finde på at bide.

Det er en svær debat, og vi har jo alle vores forskellige meninger afhængig af hvad vi har været udsat for.

Jeg er meget glad for at den karelske bjørnehund ikke er så kendt i Danmark, så er der nok ingen der ser sig sure på den lige foreløbigt.  ;)
« Senest Redigeret: 02 ſeptember , 2009, 22:30 Fra Lisbeth Kristine »
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Kamphunde...
« Svar #29 Dato: 02 ſeptember , 2009, 22:30 »
@ Peter
Tror ikke umiddelbart du skal være bekymret. Det ser jo helt klart ud til at den skelner mellem 'gode' og 'mindre gode' dyr. Så længe denne skelnen kan opretholdes ser jeg ikke noget problem.
Mvh
Erik Andersen