Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hunde???  (Læst 6018 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tom Waits

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 75
Hunde???
« Dato: 15 ſeptember , 2013, 13:01 »
hej med jer!!!
ville bare høre jer om hvordan i har jeres hunde, og hvordan de går i spænd med de andre dyr i har? har selv lige fået hund nr. 2 en blanding golden/labrador, en tæve på 1 år....hun og de andre dyr skal vist lige se hinanden an...hønsene holder sig ude af haven og kattene bliver på hø loftet, det er vist kun ænderne der er lige glade....ellers sover vores hunde ude om sommeren, med mulighed for ar gå ind i stalden eller værksted og om vinteren sover de inde...vores hanhund vil dog gerne sover ude i sneen, men det er jo ikke det bedste for deres led....men det bestemmer de næsten selv, dog kommer de ind til fyret hvis de er våde. selv om de virker ligeglad...hvad med jer, har i sofahunde eller er de i deres kurv i baggangen eller ude????
1,1 Hund
2,2 langhåret misser
1,5 Dansk landrace
1,2 moskusænder
og selvfølge en dejlig kæreste og en skøn lille dreng og en skøn lille pige.

Offline Brahmsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 101
Sv: Hunde???
« Svar #1 Dato: 15 ſeptember , 2013, 13:41 »
Vores hund er en familiehund, og deltager i al livet her på matriklen. Han kan lide at få hønsene til at løbe, men gør dem dog ikke noget (men han er under opsyn når hønsene er løse i haven). Han er inde i huset med os. Dog ikke i sofaen, og husets førstesal, hvor vi har værelser/soveværelse (mest fordi vi ikke ønsker hans led bliver belastet af at benytte trappen, men også fordi vi mener det er sundest for os, at have rum i huset uden hundefæld osv.) Han nyder endvidere at snuse til vores chinchillaer, som dog slår han på snuden, når han snuser for meget til dem.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Hunde???
« Svar #2 Dato: 15 ſeptember , 2013, 21:09 »
vores er indenfor, og helst lige ved siden af mig. Han har som den første af vores hunde fået lov og være i sofaen, men det var ikke med min gode vilje. Vores hund får ikke lov til og komme til hønsene, han kan simpelthen ikke skelne mellem hvad der er jagtbart vildt, og hvad der er mine høns, så det går ikke. Dog er han er eminent til og finde dem, hvis der er en der er blevet borte
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hunde???
« Svar #3 Dato: 15 ſeptember , 2013, 21:25 »
Her er hund og høns rigtig gode venner - også når fjerene en gang imellem får lov til at komme på besøg i pejsestuen.

Billederne taler for sig selv.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hunde???
« Svar #4 Dato: 15 ſeptember , 2013, 21:26 »
Vores 3 hunde er indehunde. De får normalt ikke lov at ligge i sofaen eller stolene, men ellers må de ligge hvor de vil.

De har alle lært at mit fjerkræ er mit og det skal de lade være, og helst passe på.

Den store af hundene går med i hønsehuset. De små er forment adgang til hønsehuset, da jeg ikke stoler på dem i en sådan situation.
Mvh
Erik Andersen

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Hunde???
« Svar #5 Dato: 15 ſeptember , 2013, 21:37 »
vi har 2 labradorer(tæve på 10 år og han på 5 år) begge er indehunde, men ikke sofa-  de må gerne være  sammen men os blot de holder sig fra køkkenet når maden tilberedes eller spises.
 de er ligeglade med andre dyr- katte, høns ænder ... eller hvad vi nu har på besøg(heste æsel, geder...) de ved at andre må også bo her så  der skal være plads til alle /o
det eneste vi skal holde øje med er  fjerkræfoder- den store Gustav kan gøre sig meget meget lille når han klemmer sig igennem  låge til hønsehuset for at nasse i hønsenes mad- så der må han IKKE være-fy fy.
mine forældrenes hund er sofa/jagthund og kender slet ikke til fjerkræ som bofælle så dem har han haft tænderne i  på vores matrikel - siden da går han på snor når dyrene er fri.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Turbomoster

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 238
Sv: Hunde???
« Svar #6 Dato: 17 ſeptember , 2013, 11:47 »
Mine 3 hunde er familiehunde og bor og lever sammen med os - eneste sted de ikke må ligge er i vores senge, her sover de så ved siden af på madrasser på gulvet - Jeg holder hunde og høns hver for sej, da mine er oplærte til (Jagthunde) at fugle samler man op og afleverer til mor, så jeg ville nok få hønsene serveret en efter en, hvis de havde muligheden for det  /o

Offline alex1981

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 300
Sv: Hunde???
« Svar #7 Dato: 17 ſeptember , 2013, 12:47 »
vi har 5 dogue de bordeaux og en bullmastiff, som er medst udehunde. det er for varmt til dem inde i huset, dog er kun den gammel tæve som bor inde i den kolde del af året. det er lidt forskel på vores hunde med hensyn til fjerkræ, nogen er for down til jagte dem og andre ser dem som luksus mad og nakker de dyr som flyver over hegn hen til hundenes lejeplads.