Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kaniner og høns sammen?  (Læst 14427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LeneHBJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Kaniner og høns sammen?
« Svar #15 Dato: 01 ſeptember , 2013, 16:08 »
Også mange tak for respons herfra ... jeg havde nu ikke tænkt mig at have flere kaniner gående sammen, var bare upræcis i min formulering, men efter at have læst jeres mange om end forskellige indlæg vil jeg så heller ikke forsøge at have en enkelt kanin gående sammen med mine høns.

Offline tjebbi

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Kaniner og høns sammen?
« Svar #16 Dato: 15 Oktober , 2013, 11:33 »
Hej
Jeg har kaniner sammen med hønsene i en mega hønsegård de slås ikke og kan sidde helt sammen og spise , fik en ny kanin for en mdr siden og sjovt nok så kan jeg sige jer at hønsene sagtens kan kende forskel:-) uha den nye var farlig. nu er alt fred og ro:-) hønsene kan gå i stalden om natten , kaninerne kan komme i laden :-)
Jeg synres det er super hyggeligt stedenfor at kaninerne gik i de små bure.

Offline Stald Mønsted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 120
    • Dansk Hvid Land Kanin
Sv: Kaniner og høns sammen?
« Svar #17 Dato: 09 Marts , 2014, 17:50 »
Hunkaniner har to livmødre, så de kan i princippet bære på to kuld på samme tid, hvilket betyder at når det ældste kuld kun er 4 uger gamle,

Hun kaniner har 1 livmoder, som kaldes en duplex fordi den går ud i et V, og kan ikke lave mere ind et kuld af gangen!

En Hare kan blive drægtig med kuld 2, 6-7 dage før den skal fole!

Jeg ved godt at dette er et ældre emne, men som jeg vil der være andre der slår op omkring det med Høns og kaniner sammen, og derfor tillader jeg mig lige at korrigere det forkerte udsagn om at kaniner har 2x livmødre, vi har skrøner nok i kanin verdenen.   :police:
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland
______________________

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska