Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 144899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline landsbytossen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #45 Dato: 11 Maj , 2011, 11:22 »
Skønt at se der bliver kæmpet...

Glæder mig til næste afsnit...det kan sgi da næppe ende med andet end Happy Ending /o
Hilsner herfra kravlegården

1 sølvrandet wyandotter
1 blå wyandotter
1 doven Norsk skovkat-blanding (han) der trives fint i selskab med "damerne"

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #46 Dato: 11 Maj , 2011, 11:25 »
Mon ikke vi her på forum kan springe til hvis kommunen ikke bøjer sig, så dyrene ikke skal aflives. Vi er vel nogen som har plads til en enkelt eller 2 mere.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #47 Dato: 11 Maj , 2011, 16:42 »
Nogen gange går det ikke som planlagt.... Jeg havde egentlig tænk at gøre som Piligården skriver, nemlig vente på udspillet fra dem, men så en journalist fra Folkebladet... Så ville hun jo selvfølgelig gerne have den mail som jeg havde sendt, så den fik hun,

Vi fik en lille snak om det ugyldige regulativ, men også om det med at noget er forbudt i brøndby men tilladt i københavn og om kommunen skal blande sig i kaninbure og hønsehold.
Så der kommer nok mere om dette.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #48 Dato: 11 Maj , 2011, 20:23 »
Et noget nedslående svar...
Kære Finn Jensen

Tak for din meget grundige mail.

Du har helt ret i at vores hønseregulativ ikke gælder i landzone. Det er der åbenbart ingen, som har overvejet før nu. Eller også var det så selvfølgeligt, at man ikke skrev det i teksten. Der er meget få i Brøndby Kommune, som bor i landzone.

Nu er det jo kommunens naturskole, så jeg har det godt nok med at de har fået en "dispensation", altså at der er taget konkret stilling til hvorfor det er i orden at de har flere høns/haner end borgerne i Brøndby ellers må.

Jeg kender ikke det præcise antal sager/klager om hønsehold, men nogle gange er det sager som virkelig kan få naboer op at toppes. Derfor er jeg godt tilfreds med vores regler, som jeg synes afbalancerer hensynet til at nogle gerne vil have høns og andre gerne vil have fred og ro. Jeg tror ikke der i Teknik- og Miljøudvalget eller Kommunalbestyrelsen er noget ønske om at ændre hønseregulativet i byzone, men det vil vi selvfølgelig lige vende ved lejlighed.


Med venlig hilsen

Vagn Kjær-Hansen (SF)
Formand for Teknik- og Miljøudvalget
i Brøndby Kommune
Tilsyneladende helt ligeglad med at Brøndby kommune bryder regler... Jeg undres.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #49 Dato: 11 Maj , 2011, 20:31 »
Det slap han da nemt om ved.....
Kæmp du bare videre Finn... også med pressens hjælp nu :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #50 Dato: 11 Maj , 2011, 20:48 »
hmmm... er det bare det? den ligger så i bunken lige under bordet, og måske rengøringskonen kommer forbi og tager den lige  tilfældigt med eller hvad?
noget underligt svar vil jeg sige, den vil jeg ikke være tilfreds med, der må være tidsfrister, regler  også kommunen skal overholde... og hvad betyder det sidste:"vende tilbage ved lejlighed" og hvornår er det lige om 10 år?, når man får ny formand for teknik og miljøudvalget ?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #51 Dato: 11 Maj , 2011, 21:04 »
Et rigtigt politikersvar  /3
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #52 Dato: 11 Maj , 2011, 21:08 »
Et rigtigt politikersvar  /3
Jep, og pudsigt nok undlader han også at svare på Finns' kommentar om hans egen (måske?) ulovlige dyrehold, i henhold til regulativet.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #53 Dato: 11 Maj , 2011, 21:30 »
Det er det, jeg mener, politikere kan sige en masse uden at sige noget eller svare på noget. De er så glatte og glider af på alting.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #54 Dato: 11 Maj , 2011, 21:49 »
Det er skam ikke slut endnu... Slet ikke.
Mandag (søndag) er tidsfristen for at de skal komme med aktindsigten. Den ser jeg frem til.
Onsdag næste uge er der udvalgsmøde og der vil jeg helt klart forvente at der kommer et punkt med et nyt regulativ. Ellers må højere instanser gribe ind og sørge for at kommunen overholder loven.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #55 Dato: 11 Maj , 2011, 21:53 »
Ja netop sådan er mange politikere, uden dog at skære alle over én kam. Der er ærlige og troværdige mennesker også blandt politikere, selvom disse er i undertal.

Næste skridt kunne være at tilskrive den kjære Vagn Kjær-Hansen og tilspørge ham:

'Inden sagen går videre til pressen, har du så eventuelt nogen kommentarer til dit ejet tydeligtvis ulovlige dyrehold?'

Det kan måske fremskynde lejligheden for lige at vende den igen.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #56 Dato: 11 Maj , 2011, 21:55 »
Det er skam ikke slut endnu... Slet ikke.
Mandag (søndag) er tidsfristen for at de skal komme med aktindsigten. Den ser jeg frem til.
Onsdag næste uge er der udvalgsmøde og der vil jeg helt klart forvente at der kommer et punkt med et nyt regulativ. Ellers må højere instanser gribe ind og sørge for at kommunen overholder loven.

Ja det er jo også en glimrende taktik, virkelig at give dem noget arbejde, der måske kan skabe lidt stress på rådhuset. :D
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #57 Dato: 11 Maj , 2011, 22:00 »
Jeg håber at Iren får lov at beholde ALLE sine høns.

@ Finn
Super godt gået. /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #58 Dato: 11 Maj , 2011, 22:43 »
Det er det, jeg mener, politikere kan sige en masse uden at sige noget eller svare på noget. De er så glatte og glider af på alting.
@Marianne du har fuldstændig rat
Horsens kommune kommer meget nemmer om ved tingene de svare slet ikke tilbage hverken på mail eller telefon hvis man har klager i vores tilfælde over en skole selv om de lover det ikke en gang selveste borgmesteren jan Trøjborg selv om at han lover det har vi ikke hørt fra ham
så det hjælper ikke en gang at gå til toppen
de vil kun vaske hænder. /d
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline landsbytossen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #59 Dato: 12 Maj , 2011, 00:07 »
hmmm

Hvad gør man egentlig hvis kommunen nu også glider af på den aktindsigt?

Der står i relevante paragraffer i Forvaltningsloven at man har ret til aktindsigt og man skal også have den inden for en rimelig frist, hvilket jeg har forstået skulle være 2 uger.

Men hvad nu hvis akterne så ikke kommer til syne når fristen er overskredet...hvad gør man så?

Jeg kan desværre ikke springe til og redde nogle af hønsene for på søndag har jeg en aftale om at hente 5 kyllinger i Faxe og så er jeg altså oppe på de 10 høns jeg må have uden tilladelse.

Men pokker heller...de kan da vel heller ikke forlange at Iren skal foretage sig noget i den retning så længe der ligger en klage der ikke på nogen måde er færdigbehandlet og det er den så vidt jeg ved ikke før alle instanser har været afprøvet...

I modsat fald må vi vel hviske de små damer i ørerne at de skal besætte nogen "kaninbure" i en vis herres baghave....hmmmpfr :-\
Hilsner herfra kravlegården

1 sølvrandet wyandotter
1 blå wyandotter
1 doven Norsk skovkat-blanding (han) der trives fint i selskab med "damerne"