Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lyder som en trompet og giver lyd hele tiden  (Læst 3163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
Lyder som en trompet og giver lyd hele tiden
« Dato: 22 Juli , 2020, 18:46 »
Hej
Jeg har en høne, som er lidt snottet. Hun har også fået en trompet-lydbog siger lyd hele tiden. Som et kort båt hvert minut. Jeg er ikke i tvivl om at hun er forkølet men kan der være mere? Når hun nu siger sådan?

Vh Bodil

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Lyder som en trompet og giver lyd hele tiden
« Svar #1 Dato: 23 Juli , 2020, 05:56 »
Trompetlydene behøver ikke betyde andet, end at hun er godt stoppet til af forkølelse og snot, som kroppen selv vil bekæmpe, men hvis hun raller og bobler i luftvejene, har hun pådraget sig en infektion i luftvejene. Dette kan hun også fint komme over, men det kræver en penicillinkur.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Lyder som en trompet og giver lyd hele tiden
« Svar #2 Dato: 30 Juli , 2020, 10:26 »
Hej Helle, åha altså. Rallen har der ikke været før, men kunne høre til morgen t det har udviklet sig :( har ellers prøvet alt med hvidløg, grød og vitaminer.
Jeg må finde ud af en antibiotikakur.
Tak for dit svar!

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Lyder som en trompet og giver lyd hele tiden
« Svar #3 Dato: 30 Juli , 2020, 14:38 »
Der ligger en dyreklinik i Farum, som har en dyrlæge, der er rigtig dygtig til høns

https://dyrlaegehusetfarum.dk/
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Lyder som en trompet og giver lyd hele tiden
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2020, 18:53 »
Husk også at se efter om næseborene er stoppet til af størknet snot. Man kan lirke det væk med en tandstik og lette deres vejrtrækning på den måde. Jeg havde en Sebright hane, der var forkølet i længere tid og næseborene var konstant stoppet til. Den første gang jeg lirkede de størknede kager væk, gjorde han modstand. Men efterfølgende sad han helt stille. Det var tydeligvis en lettelse at få frie luftveje. Den fik antibiotika hos dyrlægen, men alligevel gik der tid før det virkede.