Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kønsbestemmelse af orpington  (Læst 8445 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Kønsbestemmelse af orpington
« Svar #15 Dato: 29 Juli , 2013, 09:23 »
altså hvis Rudy siger det er hane så er det hane! Rudy ved alt om orper  :)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Simbeta

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Kønsbestemmelse af orpington
« Svar #16 Dato: 29 Juli , 2013, 09:34 »
ohhhhhhh  ??? hvad skal jeg gøre nu? Hvordan er det man opfører sig i "fjekræ verden"? Jeg er jo nybegynder og troede på hvad sælgeren sagde. Kender I ham der bor i Tjele og hedder Freddy? Han har flere racer og er faktisk sød mand.  .. jeg købt det som en høne og fik en hane der galer hver morgen. Hvordan er det med deres gal? er den meget irriterende og bliver det være med tiden? fx hans gal er ok for mine øre fordi han har et lav stemme, han er også venlig og næsten tam. Min mand er ikke vild med en hane :(  og vil gerne  /1  ham.
Brahmaer, et par Sussex og et par fine Silke :)

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Kønsbestemmelse af orpington
« Svar #17 Dato: 29 Juli , 2013, 09:50 »
Hvis den sorte hane er ca. 5 mdr. nu, og du ikke liiige har hentet ham, men det måske er lang tid siden, så kan sælger bestemt have handlet i god tro, da en hane kan gå og være trykket af andre haner i flokken og derfor ikke udvikle hanepræg i samme hastighed som de øvrige. Og så er det vi har balladen, man tror selvfølgelig at såden en hane er en høne hvis den ikke er ret gammel endnu.
Hvis der der solgt en høne som senere viser sig at blive en hane så ville jeg til hver en tid bytte og undskylde, men selvfølgelig forklare hvad årsagen kan være.
Det er jo ikke noget man gør med vilje....   må vi da håbe ;)   jeg er altid utrolig ked af sådan en fejl hvis det skulle ske en enkelt gang.

Offline Simbeta

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 13
Sv: Kønsbestemmelse af orpington
« Svar #18 Dato: 29 Juli , 2013, 09:59 »
Jeg har hentet den for ca. en mdr. siden da den flok var ca.5mdr. gammel. Nu er den høne/hane godt 6mdr. hen.
Jeg har forsøgt at ringe til sælgeren, men han træffes ikke lige nu.

Update: Så fik jeg kontaktet sælgeren og han vil gerne bytte, så må vi se om det bliver til noget :)
« Senest Redigeret: 29 Juli , 2013, 10:34 Fra Simbeta »
Brahmaer, et par Sussex og et par fine Silke :)