Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Se forskel på høns og hanekyllinger ( silker) Foto  (Læst 3337 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Se forskel på høns og hanekyllinger ( silker) Foto
« Dato: 27 Maj , 2011, 11:18 »
Jeg tror selv jeg han se hvad der er høne og haner af mine silker, men er bestemt ikke sikker. Mener der er en høne og desværre 5 haner.
Har taget et foto med dem alle, og den i midten ved træroden, mener jeg selv er en høne, og resten haner.

Jeg ville også blive glad, hvis nogen kan fortælle mig hvad man kalder farven. Mener selv der er 2 røde haner og hønen er jeg i tvivl om er rød eller gul?

Den med mørk top, er den vildfarvet?

Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

frida

  • Gæst
Sv: Se forskel på høns og hanekyllinger ( silker) Foto
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2011, 12:28 »
Jeg er bestemt ikke 100% sikker, men jeg tror også h*nen forrest i billedet er en høne. Den der står sidst kan jeg faktisk ikke se. Jeg gætter kun udfra toppen, hvor høner "normalt" har top ud-over-det-hele, og hanens top vælter lidt bagover og har "stikkere" i længere tid.
Dette bud er dog kun for sjov ;)

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Se forskel på høns og hanekyllinger ( silker) Foto
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2011, 14:08 »
Mit gæt er at den ved træroden er en høne, den er gul med vildtfarvet bagparti... den længst til venstre kunne godt være en høne men det er kun et gæt??? Det nemmeste ved at kønsbestemme silker er ved at se dem fra siden, hanerne har ligesom lidt tilbage strøget fjer, hvis du forstår hvad jeg mener ;D

Den farve du kalder rød, plejer jeg at betegne som pippi langstrømpe farvede ;D sådan nærmest orange og den vildtfarvede er heller ikke rigtig vildtfarvet... Var det nogle du havde tænkt dig at avle og udstille med? eller er det bare til hyggehøns? <O
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Lolland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 316
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
Sv: Se forskel på høns og hanekyllinger ( silker) Foto
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2011, 14:21 »
Bullstar. De er til hygge. Måske lidt kyller til mig selv, men det bliver sikkert dem jeg har i hvide, som jeg vil have lidt kyllinger på til mig selv.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter