Jeg kunne da heller ikke drømme om at spørge mine naboer, om jeg måtte holde høns, og jeg kommer også fra Rødovre, hvor der ikke var regler på området, man valgte at tage sagerne enkeltvis hvis de kom.
Mine naboer klagede aldrig, kun min bagbo en ældre mand, der kun kom i sin baghave for at klippe sit æbletræ, det stod lige på den anden side af hækken hvor mine høns boede, han kravlede først op på stigen for at se hvad der foregik, og så sagde han at hanen galede, for meget, jeger overbevist om at han først ville sikre sig at der overhovedet var en hane.
Jeg sagde at det var jo det haner gjorde ind i mellem, og at man gerne i kommunen måtte have en hane, men at jeg gerne ville vente med at lukke ham ud til kl. 09 så hans nye kæreste kunne sove længe, inden hun lagde sig ud i haven på en drømmeseng i solen.
Jeg tror aldrig han blev tilfreds, eller også var det ikke ham der var utilfreds, og jeg hørte aldrig noget fra kommunen.
Men jeg ved at han talte med de andre naboer, som ikke gav ham ret i at det var et problem.'
Lucky me...
Naboen skal ikke bestemme hvad der skal være i ens egen have, og det er helt urimeligt at klage over et lille hønsehold, når bare man passer det hvad rengøring angår.