Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dorking fra Hannover  (Læst 4519 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Dorking fra Hannover
« Dato: 30 Oktober , 2010, 10:36 »
Der var KUN udstillet 2,2 Dorking i farven guldhalset ! Så åbentbart er Dorkingen heller ikke særlig udbredt i Tyskland eller også er de ikke klar til at blive udstillet allerede i oktober måned.

De udstillede dyr lå på point fra 90 - 93 med gennemsnit på 91,25 point. Hanerne lå lavest, men de var heller ikke udviklede i halerne.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking fra Hannover
« Svar #1 Dato: 30 Oktober , 2010, 10:45 »
Det ser ud til at de er rimelig udbredt i Tyskland, når man kigger på opdrætterlisten.

Som du siger, tror jeg ikke de er færdige allerede i oktober, med den hårde vinter der har været i år.

Ud fra de billeder (altid svært og se ud fra billeder), synes jeg definitivt ikke at de ser godt ud i deres kropsform og holdning.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dorking fra Hannover
« Svar #2 Dato: 30 Oktober , 2010, 10:48 »
@ Thomas

Helt enig de er ikke særlig gode i typen.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: Dorking fra Hannover
« Svar #3 Dato: 30 Oktober , 2010, 10:55 »
Før jeg læste dit svar Thomas synes jeg nøjagtigt det samme som dig: De mangler da klart kropsfylde. Hanen bør også være mere lavstammet og bred. Men nogen gange driller billeder jo. Det ser ud til at hønen er på vagt og strækker lidt hals. Og halerne mangler, som beskrevet, udvikling.
Mvh

Claus