Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg  (Læst 6994 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Dato: 23 Juni , 2014, 21:14 »
Er sådan nogen overhovedet til at finde her i landet? Jeg har 2 i dværg, og de er simpelthen så smukke! Defor vil jeg rigtigt gerne have nogen i store, og de findes åbenbart - for de står i standarden. Men jeg kan ikke rigtigt se, at der er nogen avlere i dk - og jeg filmningen svar på en henvendelse til wyandotklubben. Nogen, det ved noget?
Og hvem har dem i dværg - nogen må jo have avlet mine to smukke damer  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline MissSophy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #1 Dato: 23 Juni , 2014, 22:43 »
Hvis sølvbåndet og sølvrandet er det samme, har jeg sådan nogle i stor. Desværre har vi lige sendt hanen til den evige hønsegård, eller hvad det nu hedder, men vi har lidt kyllinger under varmelampe og lidt flere æg som skal i maskinen på torsdag.

Vi købte dem fra en avler i Hirtshals i sin tid.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #2 Dato: 23 Juni , 2014, 23:28 »
Der er faktisk ikke samme farve. Jeg vil også gerne have ..randet, men Nordjylland er desværre sådan ca så langt fra mig, som man kan komme  ;). Og ..båndet er åbenbart sjældent
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2014, 23:59 »
For de båndet skal du vidst til midt-/østjylland for at finde de store. Langt flere har dværgene rundt omkring så de burde være til at finde både vest og øst for storebælt.

Sender en pb imorgen hvis jeg kan finde kontaktoplysningerne på ham jeg kender med de store. Måske du er heldig nogle kan fragte til forumdagen eller LU alt efter hvornår dyr kan undværes.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #4 Dato: 24 Juni , 2014, 00:03 »
Lyder godt Frank. Tak  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #5 Dato: 24 Juni , 2014, 21:24 »
Hvordan med Østjylland? Jeg kender en avler med dværgwyandotter i alskens (adskilte) farver - også sort-sølvrandet. Ved ikke med -båndet..

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #6 Dato: 24 Juni , 2014, 21:36 »
Østjylland er stadig et stykke fra Nordsjælland, men det er altså de store, jeg leder efter  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #7 Dato: 24 Juni , 2014, 21:44 »
Jeg er on-Line via en App, så jeg kunne ikke se hvor i landet du bor!! Der står + lidt dværg i overskriften ; )

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #8 Dato: 24 Juni , 2014, 21:55 »
Tove, finder du dem i stor i båndet må du gerne smide en besked til mig.

jeg kender heller ikke til en avler af den variation. tværstribet kunne jeg også godt tænke mig at have  ;D
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #9 Dato: 24 Juni , 2014, 22:02 »
Det er rigtigt Louise - du kan jo ikke gætte, hvor jeg kommer fra. Og det med dværgene er mest fordi, det ku være hyggeligt med en hane til dem. Og - som sagt - en eller anden må da have avlet mine damer  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Tove

  • Bruger
  • Indlæg: 319
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #10 Dato: 24 Juni , 2014, 22:05 »
Og Maja - helt bestemt! Men de er vist ikke nemme at finde. Jeg har kigget på sider fra udlandet også, og selv der ser det ud til at være svært. Og de få, jeg har fundet sender ikke rugeæg til udlandet (=dk i denne sammenhæng  ;)). Overvejer simpelthen at henvende mig direkte til en wyandotklubben i UK ???
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Jesper Janken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: Stor wyandot i sølv sort båndet? + lidt dværg
« Svar #11 Dato: 24 Juni , 2014, 22:06 »
Louise hvis det er med tapa talk kan man godt se hvor folk kommer fra man skal bare trykke på smilien ved siden af brugernavnet men der findes jo sikkert også andre apps man kan bruge jeg bruger nemlig også often en app til at være på forum
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10