Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?  (Læst 52004 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?
« Svar #90 Dato: 12 November , 2013, 22:00 »
Super flot hus!

Lige en detalje - jeg ville undgå udvendige redekasser. Vores egen erfaring er at det bliver meget svært at få gjort ordentligt tæt.

Bare rolig, hvis jeg bygger et større hønsehus inde i mit store skur, så bliver det noget i retning af 3x3 meter, uden vinduer (dem bruger jeg alligevel stortset aldrig i praksis) og med væg + 145 mm isolering (af hensyn til støj) + væg og vupti, så bliver der et fint hus med plads til en masse siddepinde og redekasser, og lidt flere høns  ;)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline alrk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 221
Sv: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?
« Svar #91 Dato: 13 November , 2013, 19:27 »
Bare rolig, hvis jeg bygger et større hønsehus inde i mit store skur, så bliver det noget i retning af 3x3 meter, uden vinduer (dem bruger jeg alligevel stortset aldrig i praksis) og med væg + 145 mm isolering (af hensyn til støj) + væg og vupti, så bliver der et fint hus med plads til en masse siddepinde og redekasser, og lidt flere høns  ;)

Jeg påtænker selv nyt hønsehus med en hulmur med 125mm isolering (murbatts og passer i bredden med spærtræ som bærende stolpe) og på indersiden dobbeltgips (vådrum) plus en masonitplade til vådrum (gør rengøringen nem med en glat overflade).

Jeg har en forventning om at det vil støjdæmpe rigtig effektivt - gips skulle være rigtig godt til det.

Men indtil videre er jeg forhindret fordi det gamle hønsehus er blevet nogenlunde tætnet og naboerne klager ikke over hanefar der galer kl 5 om morgenen selv ved denne tid.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?
« Svar #92 Dato: 15 August , 2015, 22:47 »
Hvis nogen af jer kan have interesse i at overtage mit "hønseslot" er I velkomne til at sige til.

Prisen kan vi snakke om, men det skal nok hentes med en lastbil med kran, da det er en ret tung konstruktion, alternativt skal det donkraftes op så der kan køres en trailer ind under det.

Jeg er grundet forestående flytning ved at afvikle mit hønsehold, men forventer da at skulle have høns igen senere engang. :)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Nielsen86

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 151
Sv: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?
« Svar #93 Dato: 15 August , 2015, 23:19 »
Hvor i Østjylland holder du til og har du evt billeder af det?
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?
« Svar #94 Dato: 15 August , 2015, 23:20 »
Jeg bor lidt nord for Galten, så det er ikke langt fra dig så vidt jeg kan lure

 - Der er billeder fra byggeriet i tråden her og ellers tager jeg en stak nye billeder i morgen og smider ind et sted du kan se dem.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?
« Svar #95 Dato: 15 August , 2015, 23:44 »
Flytter I på landet, Anders?   /o
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: [Nybegynder] Er mine planer om hønsehus og gård helt i skoven?
« Svar #96 Dato: 16 August , 2015, 09:20 »
Hvor i Østjylland holder du til og har du evt billeder af det?

Der er flere billeder her: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=42851.0
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk