Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 'Soveværelset'  (Læst 1849 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lipu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 104
'Soveværelset'
« Dato: 13 ſeptember , 2012, 09:19 »
Hej alle

Jeg har 3 voksne høns og 4 kyllinger på 5 og 6 mdr. Kan det passe at kyllingerne ikke kan finde ud af at sidde på pinden endnu? Jeg fik dem for 3 uger siden, og de ynder at ligge på skidebrættet...under de andre høns, eller ovenpå redekasserne (som er i næsten samme højde som sidepinden - ca. 80 cm over gulvet). De ligger rigtig og putter ind til hinanden, men jeg synes det er lidt træls at de skider og ligger samme sted. Måske har de bare ikke 'fundet deres plads' blandt de andre på pinden endnu, men de kan måske ikke helt hitte ud af at gribe om den endnu? Der er også rigelig med plads på pinden, så nok ikke der problemet er.

Jeg har tænkt på at sætte en pind op hvor de ligger nu og så sætte dem der indtil de får det lært, eller hvad foreslår I?

Mange hilsner, Liselotte
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: 'Soveværelset'
« Svar #1 Dato: 13 ſeptember , 2012, 09:26 »
Vores var også laaaang tid om at hitte ud af det med pinden. De kan godt finde ud af det, men skifter mellem at ligge og putte i en klump på skidebrættet og sidde på pinden, eller evt. ligge ovenpå vindfanget  ::)

Jeg har ladet dem selv finde ud af det, og det sker yderst sjældent at en høne kommer ud med en klat i fjerdragten.

Hvis de skal sidde på pind, må du nok hjælpe dem derop nogle gange, synes jeg rådet plejer at være herinde fra :)

Held og lykke med dem :)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lipu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 104
Sv: 'Soveværelset'
« Svar #2 Dato: 13 ſeptember , 2012, 12:31 »
Tak for svar :-) Jeg prøver at 'putte' dem så  ;)
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: 'Soveværelset'
« Svar #3 Dato: 13 ſeptember , 2012, 18:51 »
de sidste par hold kyllinger har jeg hjulpet op på pinden om aftenen. Specielt efter jeg lavede skidebræt, for der brugte de den, og det syns jeg ikke de skulle. Så hvis du mene de skal være på pinden så put dem ;)
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk