hejsa. jeg hedder marina, bor sammen med orla i et nedlagt mejeri ude på landet. jeg kommer egentlig fra nordnorge, hvor jeg i en periode var næstformand i dyrenes beskyttelse i mit amt. så jeg er meget glad for dyr. nu bor jeg desværre meget tæt på en vej, og har mistet en hund og en kat på den. så nu holder jeg mig til dyr som ikke har muligheden til at løbe på vejen.
jeg har for det meste fisk. tre akvarier inde og en dam i haven. snakket længe om at få høns. havde to i norge. de gik løse og kom når jeg kaldte på de :-)
så til min fødselsdag, kom mine to børn med tre dværghøns og en hane til mig. skærtorsdag fik jeg købt tømmer i en lukket tømmerhandel
og bygget hønsegård. det var vigtig for mig at gøre det helt selv. orla hjalp lidt med taget, ellers stod jeg selv for den. og den er temmelig meget i water
efter nogle dage blev desværre hans syg. dyrlægen vidste intet om høns, og skulle ha' en mindre bondegård for at kom. så nu ligger han begravet ved siden af min kat
men hane ville jeg have, så dagen efter købte jeg jyden.
dværghøns er meget sjove og skønne som kæledyr, men eggene er jo en anelse små. derfor går der nu to alm brune industrihøns der ude også. glæder mig meget til de er såpas store at de lægger eg.
dværgene er vistnok af rasen mille fleur. (staves det sådan?) nu prøver jeg så at finde ud af hvad de skal have at spise, og hver meget. de jeg havde i norge, fandt jo selv mad, og kom og tigget ved bordet... har købt både muslingeskaller og guldkorn til de. de kan desværre ikke gå løse, da vi har mange rovfugle her. plus naboens pitbuller.
det var lidt om mig :-) glæder mig til at få læst hvad i skriver her inde. at få lært en masser, og måske få et par nye bekendtskab