Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår tages hanen fra  (Læst 3058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Hvornår tages hanen fra
« Dato: 29 Marts , 2008, 09:26 »
Hvornår tages hanen fra hønerne hos opdrættere af orpingtons? Er det nu eller først længere hen på foråret? <P

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvornår tages hanen fra
« Svar #1 Dato: 29 Marts , 2008, 12:08 »
Jeg tager da aldrig min hane fra,,,,, hvs mine høns bliver for slidte, kommer de til at gå for sig selv, men de der ikke er fjerløse på ryggen bliver da med hanen, og det er sjællent det er nødvendigt.

Sidste efterår gav jeg de mest havarerede til Elise så de kunne komme sig, og efterfølgende en hane så der nu er en flok, men det er da første gang i de 15 år jeg har haft høns,,, sommetider er det nok at tage ynglingshønen fra i en periode til han har kastet sin kærlighed på en anden...

Men det var måske ikke det du tænkte på?.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Hvornår tages hanen fra
« Svar #2 Dato: 29 Marts , 2008, 12:31 »
Jeg ved ikke med orpingtoner, men jeg tog min hane fra da jeg havde de rugeæg jeg skulle bruge, for der var 4 ud af 7 høner bare på ryggen, så de for lige tid til at få fjer igen så kommer han tilbage
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hvornår tages hanen fra
« Svar #3 Dato: 29 Marts , 2008, 13:22 »
Det er så sandelig heller ikke Olffert der skal i isolation. Her undgår vi slidte rygge endnu da, med masser af siddepinde i hønsegården.

Nej det er fordi jeg vil have tilføret lidt nyt blod, og ved at de der udstiller tager haner fra og jeg plejer altid er være for sent ude! ;)

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Hvornår tages hanen fra
« Svar #4 Dato: 29 Marts , 2008, 13:39 »
Det er så sandelig heller ikke Olffert der skal i isolation. Her undgår vi slidte rygge endnu da, med masser af siddepinde i hønsegården.

Nej det er fordi jeg vil have tilføret lidt nyt blod, og ved at de der udstiller tager haner fra og jeg plejer altid er være for sent ude! ;)

Er det fordi du vil have en "lånehane", Hanne? Det havde jeg slet ikke overvejet at man kunne, smart!  ;)

Et lille sidespring(!): I forgårs fik jeg ti kyllinger fra "Byggeren", men det lader til at det kun er en enkelt eller to, der er orpington, resten ser ud til at være æg fra italienerne, som de også har en flok af. Nu håber jeg at heldet er med mig, og at den ene orpington er af hunkøn!
Med sommerlige hilsner, Christian