Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: to forskellige racer en gård eller to?  (Læst 9990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: to forskellige racer en gård eller to?
« Svar #15 Dato: 30 Marts , 2008, 16:26 »
......spørgsmålet er så, er det bedst de har hver deres gård og hus eller kan jeg uden problemer udvide gården og huset og lade dem gå sammen? hvis hver hane får 4 høner, kan de holde nallerne fra hinandens damer? Kan der opstå problemer bare fordi der er stor størelses forskel på de to racer?.....

 <L <L <L <L <L

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: to forskellige racer en gård eller to?
« Svar #16 Dato: 30 Marts , 2008, 16:33 »
......spørgsmålet er så, er det bedst de har hver deres gård og hus eller kan jeg uden problemer udvide gården og huset og lade dem gå sammen? hvis hver hane får 4 høner, kan de holde nallerne fra hinandens damer? Kan der opstå problemer bare fordi der er stor størelses forskel på de to racer?.....

 <L <L <L <L <L

ja ja, det minder mere og mere om flueknepperi men der står jo ikke om det er voksne dyr eller om han ville sætte nogen kyllinger ind til den eksisterende flok. Der står bare at han vil udvide gården og overvejer at skaffe sig 1,4 orpington.
Så det kommer an på hvordan man vil forstå det. Men der STÅR IKKE at det er voksne dyr!!!
At jeg så bare gik udfra at det var kyllinger eller unge dyr er jo så bare den måde jeg læser det på. Og i læser det på en anden måde.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Sigurd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: to forskellige racer en gård eller to?
« Svar #17 Dato: 31 Marts , 2008, 19:12 »
kogt sammen; ;)

kunne der være 2 forskellige racer, med 2 haner i en gård.

MVH
Sigurd
En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: to forskellige racer en gård eller to?
« Svar #18 Dato: 31 Marts , 2008, 19:28 »
Bare du fik svar på dit spørgsmål, så er alt andet jo ligegyldigt :D :D

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: to forskellige racer en gård eller to?
« Svar #19 Dato: 31 Marts , 2008, 21:31 »
kogt sammen; ;)

kunne der være 2 forskellige racer, med 2 haner i en gård.

MVH
Sigurd

Det mener jeg stadig godt at der kan ja. Med det forbehold at hanerne kender hinanden på forhånd eller at den nye vokser op sammen med den gamle.
Men høns er jo forskellige så det kan selfølgelig også gå galt i nogen situationer. Jeg har som sagt, pt., nogen meget store høns gående sammen med nogen små høns. I deres tilfælde holder hanerne sig til sine egne.
Nu ved jeg godt at du i forvejen har de små men det optimale i sådan en situation ville nok være at have den store hane først og så skaffe den lille race efterfølgende. På denne måde vil den lille nok aldrig konkurere om magten.
Hvis du får orpington hanen som kylling vil den på et tidspunkt nok mene at det er den der skal bestemme i hønsegården og så kan det muligvis give ballede hvis den gamle (og lille) ikke giver magten fra sig frivilligt.

Danny
Himlen bør altid være blå!