Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af "gode" høns.  (Læst 28535 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Salg af "gode" høns.
« Svar #45 Dato: 22 Februar , 2015, 19:00 »
sikkert muligt, men pt. næppe økonomisk rentabelt.

Omkostningerne ved at få godkendt racehøns som ægproducerende er ganske betydelige og meget mere omfattende end det (i forvejen omfattende og dyre) bureaukrati ved at blive godkendt til at sælge æg fra hybrider - desværre :-(
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Salg af "gode" høns.
« Svar #46 Dato: 22 Februar , 2015, 21:02 »
Jeg giver ikke op! Det kan godt være det bliver svært, men sådan er livet.
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Salg af "gode" høns.
« Svar #47 Dato: 22 Februar , 2015, 21:14 »
Du kan ikke selv avle hybrider som svarer til dem man kan købe hos forhandlerne. Opskriften på dem er en fabrikshemmelighed.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Salg af "gode" høns.
« Svar #48 Dato: 23 Februar , 2015, 07:29 »
Min erfaring siger mig også at de fleste vil have store høns. Jeg har da stadig 3 overskuds høns 1 år gamle som jeg ikke kan få solgt . Når folk hører at det er dværgmaran hopper de fra og hvis ikke , tror de at æggene er MEGET mørke. Det er de ikke og så hopper de fra der.
Så udbud og efterspørgsel
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af "gode" høns.
« Svar #49 Dato: 23 Februar , 2015, 07:39 »
Min erfaring siger mig også at de fleste vil have store høns. Jeg har da stadig 3 overskuds høns 1 år gamle som jeg ikke kan få solgt . Når folk hører at det er dværgmaran hopper de fra og hvis ikke , tror de at æggene er MEGET mørke. Det er de ikke og så hopper de fra der.
Så udbud og efterspørgsel
Det tror jeg du kan have ret i. Jeg købte en god stamme hollandske dværge for nogle år siden, og udrugede 25 kyllinger. Forældrene var alle fine udstillingsdyr, så jeg regnede med, at de små kyllere ville blive solgt hurtigt, men jeg var nær aldrig kommet af med dem. :o Til gengæld får jeg rigtig mange henvendelser på araucana og maran, selv om jeg intet har til salg.
« Senest Redigeret: 23 Februar , 2015, 07:56 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Veteranen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 525
Sv: Salg af "gode" høns.
« Svar #50 Dato: 24 Februar , 2015, 13:51 »
Tak for de mange bidrag til tråden. Desværre ser det ikke ud til at det bliver let at opnå en større bredde i arbejdet med at bevare hønseracerne. Og da mange, især i ny-starten med høns, søger det billigst mulige, så vil industrihøns som både hybrider og look a like-høns vinde større indpas.
Til de for få opdrættere er der kun at sige, hold ud! /o Og så i øvrigt håbe at der er nok af os andre til at bakke op om deres arbejde ved i muligt omfang at finde vores høns hos dem.
Mange hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.