Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blodmider...satans!!  (Læst 56812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #15 Dato: 27 Juli , 2013, 07:53 »
HVIS blodmider kravler lystigt rundt ved højlys dag, så er der RIGTIG MANGE.

Jeg havde et lille legehus fyldt med blodmider og det blev bare renset og så støvede jeg Hemexcide rundt i det overalt, loft, vægge og gulv.
Og det var så det.

Hvis der bliver en næste gang, så tror jeg nu nok at jeg opslemmer Hemexciden med vand i stedet for, for det støver en del som tørt.
Endvidere når det bliver opslemmet så holder virkningen meget længere også.

Hønsene får ved utøj et pust Frontline og jeg ville ALDRIG slagte dem kun p.ga af utøj.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #16 Dato: 28 Juli , 2013, 00:31 »
Jeg taler om EFTER rengøring!!

Nå..men anyway.. Jeg har lige lukket hønsene ind efter vi har været i.byen og jeg har det SÅ dårligt. Det vrimlede med blodmider overalt.... Hvis man skal strø bunden med TØS, hjælper det så i resten af huset med den blanding, som Martin nævner? Kan de leve på mig? Kan de leve på min hund????? Skal jeg efter det af flere omgange? Hjææælp..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #17 Dato: 28 Juli , 2013, 00:40 »
Bør jeg i stedet blande TØS op med vand og pensle hele huset indvendigt??

Please svar gerne på alle mine spørgsmål :-\:-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #18 Dato: 28 Juli , 2013, 00:47 »
Skal hønsegården (den er åben) også drysses med TØS??? :'(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #19 Dato: 28 Juli , 2013, 01:00 »
Hvis dit hus ikke er så stort så luk hønsene ud luk diverse huller fyr sådan en her http://skadedyrshop.dk/hvepse-837/kvit-fluespray-s-600g-2877.html af så der er en tåge i hele huset lad det være lukket en times tid og gør det tre gange med en uges mellemrum
sådan har jeg gjort og har ikke haft dem siden

kan købes i silvan
« Senest Redigeret: 28 Juli , 2013, 01:03 Fra preben r »
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #20 Dato: 28 Juli , 2013, 06:31 »
Blodmider er nogle sejlivede s......, som lever i revner og sprækker inde i huset. Så selvom der ER gjort rent, så kan de stadig være tilstede.

Hvis TØS kan opslemmes i vand (jeg kender ikke til produktet), så er det nok en bedre løsning at gøre det og så "male" hele huset indvendigt med det og godt ind i revner og sprækker.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #21 Dato: 28 Juli , 2013, 08:50 »
Ja det ved jeg selvfølgelig.ikke om det kan..nogen, der ved det??

Mit hus er IKKE stort...jeg vil overveje at "bug bomb" det :-)

Kan ænderne plus andehus få blodmider?

Hvis de kan leve i sprækker og revner i flere måneder uden at se en høne..kan de så bo inde i vores hus og "leve" af hunden???

Jeg er helt hylet ud af den her til.morgen, det va SÅ ulækkert igår, der kravlede SÅ mange på mig :-(:-( Stakkels høns..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Agnete Fuglsang

  • Bruger
  • Indlæg: 46
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #22 Dato: 28 Juli , 2013, 09:12 »
Da jeg havde blodmider tømte jeg huset og sprøjtede Trinol 810 i alle sprækker og revner. Da det var tørret tog jeg en håndkost og fejede hele hønsehuset gulv, loft og vægge med tør øko sug og der har ikke været nogle siden. Jeg ville nok også skifte siddepindene.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #23 Dato: 28 Juli , 2013, 11:44 »
Hvad er trinol 810? Jeg har netop tengjort og sprøjtet huset.. Bare det.nu.gjælper!! Men rart nok at have andre tips og tricks oppe i ærmet :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #24 Dato: 28 Juli , 2013, 14:35 »
Nå.. En afvaskning af hele hønsehuset i vand med opløst TØS i samt efterfølgende gennemspray med den blanding, som Martin refererede til har så IKKE hjulpet..der er blodmider all over the place :(((

Næste skridt er insektspray over det hele og efterfølgende TØS på alle flader..åhh bare det virker !!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #25 Dato: 28 Juli , 2013, 15:51 »
Hej Mette.
Jeg brugte engang lugtfri petroleum som jeg sprayede hele hønsehuset med.Jeg havde ikke så mange høns dengang,så jeg aflivede dem alle og lod huset stå tomt i ca. en måned.Det må have virket,for jeg så aldrig blodmider derefter. /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #26 Dato: 28 Juli , 2013, 15:54 »
Det er da helt utroligt det ikke virker alt det du prøver - er du helt hundrede på at det er blodmider?
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Agnete Fuglsang

  • Bruger
  • Indlæg: 46
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #27 Dato: 28 Juli , 2013, 18:23 »
Trinol 810 er indektspray til stort set alle slags insekter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #28 Dato: 28 Juli , 2013, 19:41 »
Trinol 810 er et glimrende insektmiddel med samme indholdstoffer som shok spray, og husk at katte tåler det meget dårligt, og nogen kommer galt af sted med det, bare til advarsel.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Brahmsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 101
Sv: Blodmider...satans!!
« Svar #29 Dato: 28 Juli , 2013, 20:19 »
Jeg har selv haft et angreb af blodmider. Jeg gjorde grundigt rent med at feje i hønsehuset. Derefter brugte jeg hemexcide som jeg slæmmede op i vand, som jeg "kalkede" ALT med. Hønsene blev drysset, og deres yndlings-sandbade-steder. Her efter nogle måneder har jeg, 7-9-13, ikke set flere blodmider. Inden efteråret vil jeg give samme tur en gang mere.