Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeres erfaring med rotter i hønsehuset!!  (Læst 37608 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Jeres erfaring med rotter i hønsehuset!!
« Svar #90 Dato: 19 Oktober , 2012, 08:57 »
Ja vi er så også blevet forsynet med en sådan fætter i ene hønsehus  >:(
Til alt held havde jeg lige byttet om på kyllingerne og de store høns, ellers kunne jeg da frygte en kylling var røget til dens middag  :-\

Vi har ellers både katte og en "killer" af en dansk/svensk gårdhund, men når den sidder inde i huset har de jo ikke en chance.
Tror vi må prøve med en fælde, og se om der skulle være held med det.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeres erfaring med rotter i hønsehuset!!
« Svar #91 Dato: 26 Oktober , 2012, 18:21 »
Så er det 14 dage siden rottemanden var her med gift. Status: 1 halsbåndmus i klapfælden og 2 rotter døde af gift. Den ene lå midt i hønsegården, den anden blev fundet i dag i en af giftstationerne. Der er sat 6 giftstationer op, og alt giften er næsten væk i de fleste af dem.

På mandag ringer jeg til rottemanden igen, og beder om en "refill" af kasserne. De skal UUUD, de bæster!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Jeres erfaring med rotter i hønsehuset!!
« Svar #92 Dato: 26 Oktober , 2012, 18:25 »
Vi døjer også stadigvæk med de bæster.
Rottemanden smed da han var her, noget gift ned bag nogle kasser vi havde stående i hønsehuset. Et par dage efter flyttede vi kasserne, og nede imellem kunne vi se, at de sataner havde flyttet giften til et andet sted, istedet for at spise den.
Nå men giften ude i kasserne er væk, så jeg skal ligesom dig Tanja også have ringet til giftmanden igen, igen......

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Jeres erfaring med rotter i hønsehuset!!
« Svar #93 Dato: 30 Oktober , 2012, 11:20 »
Rotter - også her, kun ved hønsene. Har lagt gift ud, som er ædt (af mus eller rotter) men de graver ufortrødent videre. Har lige haft rottemanden her, håber hans gift er mere effektivt....

Har lige opdaget et hul ind til et af hønsehusene, hvor bæsterne kan komme ind og æde foder, synes nok de høns var lidt forslugne! Men hullet er nu stoppet til. De skal væk og de skal DØ! Har haft høns i 10-12 år og har ikke haft problemer før i år.

Mvh Marianne