Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Diarre hos nye kyllinger.  (Læst 25379 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #30 Dato: 07 Januar , 2012, 21:50 »
Nej det var det ikke, men dem fra Snertinge Dyreklinik. Hårlev ligger på den anden side af Sjælland så jeg havde håbet at kunne finde en i Odsherred, men det kunne jeg så ikke.

Nu vil jeg være lidt dum (og meget provokerende).

Er der nogen forskel, i pris, tid, etc, om man kontakter (pr telefon) Snertinge eller Hårlev?

En recept kan indtelefoneres til ens lokale apotek!
Mvh
Erik Andersen

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #31 Dato: 07 Januar , 2012, 22:06 »
Kliniken i Holbæk sagde fra  allerede i starten, de har ikke fortand på høns.
Kliniken i Mørkøv sagde det samme, samtidigt med at hun grinede højt i telefonen.
Kliniken i Snertinge,...tja hvad skal jeg sige...jeg kunne næste høre ham ryste på hoved at mig i telefonen og sige meget bestem at det kostede ham en bøde på 10000,- hvis det blev opdaget at han havde udskrevet en recept til mig uden at have set dyrerne.

På det tidspunkt havde jeg givet op :-X , - eller rettere jeg begyndte at tænke at så måtte det briste eller bære. De kunne enten overleve eller ikke.





« Senest Redigeret: 07 Januar , 2012, 22:22 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #32 Dato: 07 Januar , 2012, 22:19 »
Næste gang så ring til Bjarne Rasmussen, han har forstand på høns, han holder selv høns. Han holder til i Hårlev
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #33 Dato: 07 Januar , 2012, 22:23 »
Plejer han da ikke at ville se dyrerne når han ikke kender ejer?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #34 Dato: 07 Januar , 2012, 22:26 »
Jeg vil gerne meget gerne give mine dyr medicin men dr. dyrs kosultationspriser er fuldstændigt hen i vejret her i vestssjælland. Kan ikke huske om jeg nogensinde har været hos dr. dyr uden at betale over 1000,-
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline kurup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 116
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #35 Dato: 07 Januar , 2012, 22:27 »
Surt at høre at Mørkøv ikke kunne hjælpe, det er den dyrlæge vi ellers bruger til heste, hunde og katte-de plejer at være ret dygtige. Øv øv
Er der overhoved en dyrlæge i vores nærhed der kan tage sig af fjerkræ? Og hvis de tager sig af fulge, kan de så ikke tilse fjerkræ?
Vil høre min nabo hvem han bruger til sine fugle.
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #36 Dato: 07 Januar , 2012, 22:30 »
Min lillebror bruger også Mørkøv til hans misser.

Snertinge havde jeg håbet på da han bliver brugt en del i fasanbesætninger, men han kunne dårligt nok tage sig tid til at snakke med mig i telefonen, det lød som om jeg kedede ham.
Så jeg må blive dig svar skyldig, jeg ved det ikke.
« Senest Redigeret: 07 Januar , 2012, 22:32 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #37 Dato: 07 Januar , 2012, 22:31 »
Plejer han da ikke at ville se dyrerne når han ikke kender ejer?

Han kan ihvertfald over telefonen fortælle dig hvad du skal gøre, han afviser dig ikke......
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #38 Dato: 07 Januar , 2012, 22:36 »
Snertinge mente at jeg bare skulle aflive dem alle med det samme, det kunne ikke betale sig at medicinere.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #39 Dato: 07 Januar , 2012, 22:36 »
Jean.

Der findes spørgsmål som bare ikke skal stilles!!

Hvis en dyrlæge, ud fra din beskrivelse af problemet, kan stille en nøjagtig diagnose og udskrive recept på den nødvendige medicin. Behøver du så at vide mere??
Mvh
Erik Andersen

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #40 Dato: 07 Januar , 2012, 22:36 »
Jeg har også været ude for samme "afvisning" for et par dage siden. Men jeg må sige, at jeg har stor respekt overfor, at der ikke slynges recepter eller medikamenter over disken, uden at en dyrlæge har set hønen eller kyllingerne i dit tilfælde, og konstateret at afføringen indeholder nævnte parasit.
Nu er vi (så vidt jeg ved) ikke dyrlæger, men kan naturligvis sagtens have en masse erfaring med fjerkræ. Når vi sidder og bliver enige om at Jeans kyllinger har coccidiose, så skal der altså lige lidt mere til end som så. I sidste ende handler det vel om ikke at skabe multiresistente parasitter eller bakterier for den sags skyld. Og dermed om at beskytte os som forbrugere (æg og kød), og fjerkræejere (konsekvenser for hele hønseholdet).
Men Jean, som skrevet i første linie, så forstår jeg til fulde din frustration, - jeg talte så blot med 2 dyrlæger her i området, og fik ingen medicin, jeg kan først få en recept på medicin, når der kommer svar på afføringsprøven.
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #41 Dato: 07 Januar , 2012, 22:39 »
Snertinge mente at jeg bare skulle aflive dem alle med det samme, det kunne ikke betale sig at medicinere.

Har du prøvet voodoo?
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #42 Dato: 07 Januar , 2012, 22:40 »
Mod Snertinge dyrlæger, forstås.  *g *g *g
Mvh
Erik Andersen

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #43 Dato: 07 Januar , 2012, 22:42 »
Hvis en dyrlæge, ud fra din beskrivelse af problemet, kan stille en nøjagtig diagnose og udskrive recept på den nødvendige medicin. Behøver du så at vide mere??


@ Erik, det må de ikke - altså efter reglerne. Jeg ved ikke om det er bestemte præparater der er specielle regler omkring, men iflg. den dyrlæge jeg talte med, så kunne Fødevarestyrelsens Rejsehold udstede endog meget store bøder til klinikken hvis det blev opdaget.
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Diarre hos nye kyllinger.
« Svar #44 Dato: 07 Januar , 2012, 22:46 »
Jeg har også været ude for samme "afvisning" for et par dage siden. Men jeg må sige, at jeg har stor respekt overfor, at der ikke slynges recepter eller medikamenter over disken, uden at en dyrlæge har set hønen eller kyllingerne i dit tilfælde, og konstateret at afføringen indeholder nævnte parasit.
Nu er vi (så vidt jeg ved) ikke dyrlæger, men kan naturligvis sagtens have en masse erfaring med fjerkræ. Når vi sidder og bliver enige om at Jeans kyllinger har coccidiose, så skal der altså lige lidt mere til end som så. I sidste ende handler det vel om ikke at skabe multiresistente parasitter eller bakterier for den sags skyld. Og dermed om at beskytte os som forbrugere (æg og kød), og fjerkræejere (konsekvenser for hele hønseholdet).
Men Jean, som skrevet i første linie, så forstår jeg til fulde din frustration, - jeg talte så blot med 2 dyrlæger her i området, og fik ingen medicin, jeg kan først få en recept på medicin, når der kommer svar på afføringsprøven.


Fuld respekt for det, men når det er sagt så er jeg ikke interesseret i at miste en hel kyllinge flok pga. coccidiose, det har jeg prøvet. så når jeg mister 2 kyllinger til blodig afførring så får de medicin.. og jeg forebygger også helst.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk