Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bedste æglægger høne  (Læst 30292 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassemeister

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #15 Dato: 23 Juli , 2011, 13:38 »
Metmus

Jeg kan da ihvertfald lige optage en video som en lille rundtur en dag her når alt er fyldt op og hønsene er skiftet ud..
Anående høns har jeg lige nu 220 stks. økologiske høns. Racen er pt. brun lohman.
Alle mine æg + ca. 400 - 1000 æg pr. uge fra en anden (da jeg ikke selv har nok) bliver solgt fra min lille "butik" i garagen.

Derudover ska jeg også til at starte med at ruge kyllinger ud til salg fra kommende forår af.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #16 Dato: 23 Juli , 2011, 16:22 »
Lyder da super godt med en lille video af bedriften  ;D

Ps. Det, som Pilegaarden skrev, med at passe på og holde lav profil, tror jeg bestemt ikke var negativt ment.. det var nok ment som en hjælp, idet der faktisk er overraskende mange, der kaster sig ud i større projekter uden at kende til regler mv  :-\ men dejligt, at du har sådan styr på det...
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline lassemeister

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 19
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #17 Dato: 23 Juli , 2011, 16:50 »
hehe ;D Jeg regner med at jeg får 55 nye høns på fredag så engang efter måske hehe  ;D
Anående høns har jeg lige nu 220 stks. økologiske høns. Racen er pt. brun lohman.
Alle mine æg + ca. 400 - 1000 æg pr. uge fra en anden (da jeg ikke selv har nok) bliver solgt fra min lille "butik" i garagen.

Derudover ska jeg også til at starte med at ruge kyllinger ud til salg fra kommende forår af.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #18 Dato: 23 Juli , 2011, 17:05 »
Lyder som en driftig ung mand, lidt a´la konen med æggene. /o

Offline Christian keinicke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #19 Dato: 19 ſeptember , 2012, 08:57 »
Ville gerne lige vide om der ikke var mange udgifter i starten ??

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #20 Dato: 21 ſeptember , 2012, 10:53 »
Ville gerne lige vide om der ikke var mange udgifter i starten ??

Hej Christian
Velkommen til, hvis du ser på datoerne for indlægget så er det en lidt gammel tråd du har spurgt ind til. Men jo det kunne da være interessant at høre fra Lasse om hvordan det gik med hans projekt.

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #21 Dato: 21 ſeptember , 2012, 12:08 »
De fleste af de "racer" som anerkendes i dag, er også hybrider/krydsninger som er skabt til produktion fordi der var salg i brune æg (fx welsumer, barnevelder), kød (fx faverolles), æg, kønsvisende kyllinger eller effektive kombinationsracer (fx australorps).

Så de nye racer (de som ikke forbliver krydsninger ved fortsat krydsning af eksisterende racer) er jo blot seneste skud på stammen.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #22 Dato: 23 ſeptember , 2012, 07:33 »
Velkommen på forum, Mikkel :D
Dejligt med en "nabo" her /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hanemikkel

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 575
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #23 Dato: 23 ſeptember , 2012, 20:37 »
Tak Marianne.
Jeg havde faktisk tænkt på at spørge dig, om jeg kunne komme forbi dig en dag til et hurtigt kig og se maranerne.
Jeg har 1.3 faverolles og 0.2 australorps der går sammen (plus gæs), men har set mig ret lun på maran.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Bedste æglægger høne
« Svar #24 Dato: 24 ſeptember , 2012, 22:46 »
Du skal være velkommen :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk