Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min første ræv  (Læst 26611 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Min første ræv
« Svar #60 Dato: 17 December , 2010, 08:42 »
Men det kan godt være lidt af en udfordring at stå som nybegynder-kvinde på en skydebane, når mændene bagved kommenterer på det...:

Nåååhh, der var du da en hel sofalængde bagved... Og dér, der kunne også have været plads til en Fiat Punto...  og så griiiiner de...>:(

De har da også været begyndere ! Men disse 'morsomheder' er med til at skræmme nogle kvinder væk fra skydebanerne, desværre.

Men - så er der jo nogle der bliver stædige, og det kan nemt føre til, at de bliver bedre end mange af dem!  ;D Jeg kender adskillige kvindelige skytter, der er hammergode! Og en af de bedste skydeinstruktører jeg har mødt, var en kvinde.  /o
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Min første ræv
« Svar #61 Dato: 17 December , 2010, 08:47 »
Men det kan godt være lidt af en udfordring at stå som nybegynder-kvinde på en skydebane, når mændene bagved kommenterer på det...:

Nåååhh, der var du da en hel sofalængde bagved... Og dér, der kunne også have været plads til en Fiat Punto...  og så griiiiner de...>:(

De har da også været begyndere ! Men disse 'morsomheder' er med til at skræmme nogle kvinder væk fra skydebanerne, desværre.

Men - så er der jo nogle der bliver stædige, og det kan nemt føre til, at de bliver bedre end mange af dem!  ;D Jeg kender adskillige kvindelige skytter, der er hammergode! Og en af de bedste skydeinstruktører jeg har mødt, var en kvinde.  /o

Marianne, det er ikke kun kvinder de er efter, de har godt nok også været meget efter mig, derfor jeg sjældent kommer på skydebaner mere. En skam, men jeg gider ikke alle de der nisser som alle har hver deres opskrift på hvordan jeg skal skyde. De eneste to jeg har lyttet til råd fra er min far og så en meget gammel klog mand fra en våbenforhandler ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Clemens

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 72
  • .
Sv: Min første ræv
« Svar #62 Dato: 17 December , 2010, 09:25 »
jeg holdt op med at betale i 2007, da mit våben blev stjålet. Jeg havde arvet en Sauer og Sohn SbyS 16'er fra min morfar, da jeg var den eneste af alle familiemedlemmer, der havde tilladelse til våbenopbevaring, landede det her. Det var det bedste våben min mand har haft fornøjelsen af at gå på jagt med  :)

Vi har en ræv, et par rådyr og store fede fasaner, der engang imellem spankulerer gennem vores have. Vi fodrer faktisk ikke, men har ladet et stort stykke af grunden stå til vildtet - og det giver pote. Jeg elsker samspillet mellem menneske og natur og synes at på denne lille plet er der plads til alle. Også selvom katten har taget hareunger, manden har skudt en buk, og der er opsat rottefælde.

Det er skam også nogle rigtig gode våben du fik foræret der!  :o /o
Mvh.
Clemens - Nu med jagttegn. Så pas på ræve! ;)
1.4 Sølvhalsede Landhøns
1.3 Brune Landhøns
+ En del blandingshøns

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Min første ræv
« Svar #63 Dato: 17 December , 2010, 09:32 »
Marianne, det er ikke kun kvinder de er efter, de har godt nok også været meget efter mig, derfor jeg sjældent kommer på skydebaner mere. En skam, men jeg gider ikke alle de der nisser som alle har hver deres opskrift på hvordan jeg skal skyde. De eneste to jeg har lyttet til råd fra er min far og så en meget gammel klog mand fra en våbenforhandler ;)

Ja, det er jo egentlig lidt tarveligt, altså hvis det nu var nogen man kendte og tonen var lidt 'rå, men hyggelig' - men når man slet ikke kender disse 'morsomme' mænd og man selv føler sig lidt usikker, så er det slet ikke sjovt. Og de rappe bemærkninger man kunne have fyret af, kommer man (=jeg) altid i tanke om for sent...  :(

Dertil skal siges, at der selvfølgelig også findes mange søde, hyggelige, venlige og hjælpsomme mennesker af begge køn på skydebanerne og i jagtforeningerne/klubberne  /o
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Min første ræv
« Svar #64 Dato: 17 December , 2010, 11:22 »
Enig Marianne  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.