Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fjerkræ for alle  (Læst 14864 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Fjerkræ for alle
« Dato: 07 Februar , 2016, 19:39 »
Dansk Fjerkræ Forum - Et forum for alle fjerkræinteresserede /o



Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline bjarne m

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 143
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2016, 21:46 »
Hej Tanja.
det er en avanceret høne du har, den kan læse på hovedet.
vh bjarne m /o

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #2 Dato: 07 Februar , 2016, 21:54 »
Haha den er sød!! Jeg bliver altid så rørt, når de oprindeligt så sky fugle kratter rundt på vores møbler, skider i sengene og stjæler mad fa kattens madskål :-D
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #3 Dato: 08 Februar , 2016, 22:17 »
Skønt billede. Jeg tror dog hun undrer sig over, der ikke er billeder af "rigtige høns"= Hollandske Dværge. Men det er der selvfølgelig nu ;)

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #4 Dato: 09 Februar , 2016, 13:27 »
fugle kratter rundt på vores møbler, skider i sengene og stjæler mad fa kattens madskål :-D

Det er kun noget du siger for sjov - ik  :angel:

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #5 Dato: 09 Februar , 2016, 17:57 »
Jo, det er selvfølgelig for sjov - misforstå mig nu ret :-) Men det ER da skægt når hønsene kommer så tæt på at de virker selskabelige.

Når jeg går rundt i min have er det også med en lang hale af høns efter mig - de mener at alt hvad jeg foretager mig er yderst vigtigt og interessant og har ofte noget med mad at gøre. Jeg lader dem (endnu ikke) sidde på min computer :-D
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #6 Dato: 09 Februar , 2016, 20:12 »
Puuuhaaaa, der fik du mig næsten  *f.

For jeg kan også godt lide der er kontakt mellem mig og de dyr jeg har i min varetægt. Men til en vis grænse.

Hønsene  følger også mig, når jeg viser mig på gårdspladsen eller de kommer løbende fra alle sider, når de ser mig.
De er særlig glade for at se mig, når jeg har en gryde eller en skål i hånden - for så er der godbidder under vejs.

I mit køkken er der en dør ud til haven, som har vinduer helt til jorden. Hver dag er der nogle som stiller sig helt op til ruden og kikker ind - hvad mon de tænker, hvis det er det de gør  :o

En af mine største glæder ved hønsene er, når de er omkring mig og IKKE flygter skrækslagne til alle sider. Kan jeg få dem til at spise af hånden (det har jeg ingen der gør pt) er det den højeste glæde, jeg kan opnå. De skal føle sig trykke ved mig - selv om jeg af og til slagter nogle af dem. ::) 

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #7 Dato: 09 Februar , 2016, 22:30 »
Høns indendørs, næh og dog. Mine rugemaskiner og kyllingemødre stå inde i et værelse i stuehuset....  ::)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #8 Dato: 10 Februar , 2016, 00:29 »
Jada, rugemaskiner og små spæde kyller har man da i et børneværelse eller i bryggerset, og så langsom udslusning over det opvarmede værksted til en hønsefræser ude blandt de store høns.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #9 Dato: 10 Februar , 2016, 06:56 »
Hende dér på billedet spørger ikke om lov til at komme ind, hun gør det bare og mener i den forbindelse, at hun har førsteret frem for katte og mennesker. Billedet er taget til ære for forum, hun sidder normalt ikke og glaner på toppen af den bærbare. Til gengæld elsker hun at ligge på dørmåtten og tage "solbad".
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #10 Dato: 10 Februar , 2016, 08:29 »
Jeg har min rugemaskine og stå inde i stuen. Temperaturen skal jo helst holdes. Og jeg har gjort bur og det hele klar til når de kommer. Som jeg sagde til min mand hvis man kan have undulater i stuen så kan vi vel også have en lille nyklækket kylling. Jeg kan ikke se forskelllen er så stor.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Bente E.

  • Bruger
  • Indlæg: 967
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #11 Dato: 10 Februar , 2016, 08:52 »
Det er den heller ikke i starten - de første måske 3 uger. Og dejligt at sidde og kigge på små hønsevæsener. Derefter synes jeg der er for megen naturlig odør ved det....

Billedet viser en 3-ugers blandingskylling (barnevelder/sussex) som gik under navnet 'Grimrik' til han blev solgt for en flaske rødvin.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Lilli

  • Bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Fjerkræ for alle
« Svar #12 Dato: 31 Maj , 2016, 09:26 »
Hyggelig tråd - ved godt den er lidt gammel men pyt :)

Da jeg boede i Norge for en del år siden, havde jeg høns i haven, de var så tamme at hvis jeg satte mig på hug, kom der straks en høne eller to og satte sig op på mine skuldre. Mine australorps kommer løbende når de ser mig, for tænk nu hvis jeg havde noget godt, men er desværre ikke blevet så tamme at de vil at jeg rører ved dem. Det er kun hønemor som vil spise af hånden (efter hun fik kyllinger), men jeg håber at nogle af de små kan gøres meget tamme, de bliver jo vant til daglig håndkontakt.
1,5 blandings høns, 0,2 isa brown, 0,2 dværg orpinton , 2,0 hunde og 2,1 katte