Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.  (Læst 144964 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

thorleif

  • Gæst
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #345 Dato: 15 August , 2012, 12:00 »
Lidt ironisk at en fyr oppe i dalerne i Wales leser Folkebladet? Idag fand jeg det her. Godt gaaet Finn!
http://www.folkebladet.dk/paper/2012/33/flash.html#/4/

Offline Loan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 133
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #346 Dato: 15 August , 2012, 21:25 »
Er lige blevet færdig med hele tråden, og samtlige udskrifter, og jeg er måløs.
Mit hjerte græder, når jeg tænker på den psykiske terror som kommunen har pålagt hende, for til sidst blot at give hende tilladelsen (indtil døden har reduceret antallet til 8 ), men jeg er stolt over det intiativ der har været herfra, og er stolt over at kunne kalde mig selv hønseejer.
Jeg ville ønske der var noget jeg kunne have gjort i sagen så Iren kunne have beholdt sin højtelskede hane. Og jeg håber der vil komme andre boller på suppen hvad angår deres "hul i hovedet hønseregulativ". (Man bliver ikke ligefrem stolt over at kunne kalde sig selv dansker på den måde vi bliver tyraniseret af de folk der skulle gøre vores liv bedre, og passe på os)
« Senest Redigeret: 16 August , 2012, 00:15 Fra Loan »
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #347 Dato: 15 August , 2012, 23:41 »
Ja godt gået Finn.

Et enkelt slag er tabt, men det er ikke afgørende for udfaldet af 'krigen', som man siger.

Største forhindring for at komme ud af dette som den vindende part er dog at bureakraterne er så langt fra virkeligheden og konstant taler politisk tågesnak.

Prøv at nærlæse Vagn Kjær-Hansen sidste kommentar:

''Jeg ser frem til, at en fortsat debat med hønseavlerne og deres organisationer nu forhåbentligt kan handle om indholdet og ikke juridiske spidsfindigheder.''

VKH og andre bureaukrater der har været indvolveret, har indtil videre ikke haft/vist nogen som helst interesse for indholdet (faktiske forhold) men udelukkende været paragrafryttere og holdt på deres juridiske ret.
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #348 Dato: 16 August , 2012, 07:00 »
Fuldstændig enig, Pilegaarden. Det er en helt igennem uanstændig floskel uden sammenhæng med hele forløbet.

Efter at Iren havde skrevet om sagen, så sendte jeg en mail til Teknisk Udvalg hvor jeg påpegede de samme ting som til Miljøministeren, Svaret fra Vagn Kjær-Hansen var ganske kort. "Tak for din grundige mail". Vi er meget tilfredse med regulativet som det er og vil ikke lave det om.

Senere hen har det så vist sig at Vagn slet ikke har læst brevet.

Det er ikke det som står i min ordborg under "dialog"...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Regulativ om 8 høner og 0 hane i brøndby.
« Svar #349 Dato: 17 August , 2012, 23:28 »
Nej, men hvis du rådfører dig med din ordbog om 'politik' vil du vide hvorfor.  ;)
Mvh
Erik Andersen