Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad/dyr  (Læst 5427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Hvad/dyr
« Dato: 03 Juli , 2015, 14:04 »
Hej alle
Hvad er det for et dyr der kan kende forskel på racer,har store 30 kyllinger gående i en gård lidt afsides der har der været et " dyr" der har hentet 7 maraner(alle) og en stor faverolles hane.Et meget intelligent dyr
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Hvad/dyr
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2015, 14:09 »
Det er en tobenet hønsetyv.
De findes faktisk og er verdens laveste kreatur.

Min morfar fangede engang en tyv på fersk gerning i hønsehuset og spurgte : HVAD LAVER DU HER!?"
Hønsetyven svarede: "Jeg laver ingen verdens ting".

I gamle dage blev folk hønsetyve af bitter nød, nu handler det om noget andet. Begær efter racer vel.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvad/dyr
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2015, 14:43 »
Det er fandme tarveligt gjort :( I mine øjne faktisk værre end at miste dyr til ræven eller måren.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Hvad/dyr
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2015, 14:53 »
Jeg har engang været privatdetektiv, dog ikke efter hønsetyve, men snarere sidespring og forretningsklausuler.
Man kan godt  finde sådan en hønsetyv.
Det er faktisk ret nemt, og de afslører sig selv uden at vide det.
Start med at gøre således:

lav en liste over raceavlere i de to nærmeste provinsbyer.
lav en liste over mennesker, du har talt med om racefjerkræ af din race
lav en liste over mennesker der har kommunikeret elektronisk med om din race.
Samkør listerne.
Hvis du vil vide mere, kan du sende mig en PM.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hvad/dyr
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2015, 15:50 »
Heldigvis bor jeg da ikke i en af de to nærmeste provinsbyer ...  :police:

og så vil jeg sige at jeg har oplevet det samme, jeg har som du Walter et navn der er let at finde på krak og det kostede en omgang rouen ænder et år - pudsigt nok lige efter jeg havde haft annonceret her på forum og sat rouen ænderne i min signatur ...

Vi bor i øvrigt på en nu nedlagt hasselnøddeplantage og jeg har da taget min andel af nøddetyve på fersk gerning, folk har INGEN hæmninger! også var der lige dengang jeg overfusede en gammel mand jeg kom hjem og fandt i mit store brombærkrat ... men han havde været nede hos min mand og få lov ...  :-[ :-[
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Hvad/dyr
« Svar #5 Dato: 03 Juli , 2015, 16:19 »
Nødder er også dejlige, hvor bor du?

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hvad/dyr
« Svar #6 Dato: 03 Juli , 2015, 17:02 »
I tråd med denne tråd, bør man nu skrive hvor man bor ;)

på min profil står mit rette navn og by, som vi godt kan afsløre er 8723 løsning og så er vi kun 3 i hele DK med det navn så man skal ikke være ret detektiv-agtig for at finde mig  8) ikke mindst lokalkendte ved jo alle hvor hasselnøddeplantagen lå ..., men må da indrømme at efter ande-napningen slettede jeg min eksakte adresse som faktisk også stod på min profil i starten  /d

og så står jeg på bruttolisten af folk der netop har besøgt Walter, har snakket fjerkræ og er startet op i år med maraner ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Jens S

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 256
    • Jens Stolt photography
Sv: Hvad/dyr
« Svar #7 Dato: 03 Juli , 2015, 17:06 »
2 klik.
videre går research tyveknægtene som regel ikke.

Offline nimrod

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 839
Sv: Hvad/dyr
« Svar #8 Dato: 03 Juli , 2015, 17:15 »
Det var også lidt det der lå bag min tanke om at slette noget man jo egentligt meget let kan finde ud af. Det hænger nok sammen med min fordom omkring folk der har problemer med at gennemskue hvad der er dit og mit og samme personers IQ score ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvad/dyr
« Svar #9 Dato: 03 Juli , 2015, 17:40 »
Meld  det endelig til politiet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub