Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min nye sort-kobber hane  (Læst 13278 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min nye sort-kobber hane
« Svar #30 Dato: 26 Oktober , 2012, 20:38 »
Jeg synes, hans hoveddele ser rimelige ud, brystet er ganske rigtigt vel overtegnet.
Fodbefjedringen ser ud til at være i orden.
Vinklen på billederne er ikke helt optimal, men det ser ud til at halen ikke er for stejl. Det er lidt svært at udtale sig om typen pga. vinklen på billederne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Min nye sort-kobber hane
« Svar #31 Dato: 26 Oktober , 2012, 20:39 »
Det lyder da ret lovende.. ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Min nye sort-kobber hane
« Svar #32 Dato: 27 Oktober , 2012, 00:24 »
Når jeg hører om sådan en fod bliver det sjældent bedre, men den modsatte retning og derfor jeg tænkte at det nok var endt med aflivning. Har dog hørt om et par stykker hvor det var gået godt igen bare det var opdaget tidligt nok. Så det var mere den retning jeg tænkte på. Så det var æreligt at han døde efter operationen, men hvis han ellers skulle have været aflivet på længere sigt så hjælper det ikke at ære sig over ham, men glæde sig over den nye i stedet hvilket jeg også tror du gør.

Nu må vi se om den anden med tiden kan charmere lige så meget, som den første når den når rette alder. Tror stadig jeg vil foretrække den første, men man bliver jo tit overrasket når man arbejder med dyr. Så det kan være han stjæler billedet endnu mere.

Rixen er de høner på billederne med ham hans søstre? For hvis det er sætter det da nogle tanker igang omkring farvefordelingen og hvor den sidder og avler videre.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Min nye sort-kobber hane
« Svar #33 Dato: 27 Oktober , 2012, 00:29 »
De tre af hønerne er søstre til hanen, de to andre er ikke, de to har ikke så meget aftegning omkring halsen..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Min nye sort-kobber hane
« Svar #34 Dato: 09 November , 2012, 11:20 »
Trist historie med din "gamle" hane, Marianne. Men spændende at din dyrlæge ville kaste sig ud i Bumble Foot operation. Håber at din nye unge hane bliver rigtig god.