Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Perlehøns - sætte 2 nye sammen  (Læst 4502 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Lodagergaard

  • Bruger
  • Indlæg: 2
  • Høns, moskus, perlehøns
Perlehøns - sætte 2 nye sammen
« Dato: 06 November , 2020, 13:27 »
Hej

Jeg er helt ny i dette forum og har allerede haft glæde af mange tråde. Jeg kan dog ikke finde svar på dette specifikke spørgsmål.

Vi har - af tre omgange - haft held (mindre held i virkeligheden ;o) med at ruge perlehøns ud.

Første hold gav én, som er vokset op sammen med 12 alm. hønsekyllinger.

Andet hold gav 2, som bare er gået sammen.

Tredje hold gav 2, som først gik alene, dernæst hoppede de 2 fra andet hold over til dem.

For en uge siden skete det frygtelige så - 3 døde perlehøns. Årsag - ukendt.? De har kun gået indendørs, så det er ikke fugleinfluenza.

Så nu har jeg to stk. tilbage - en på ca. 4 mdr. og en på ca. 2 mdr.

Kan jeg bare sætte de to sammen nu.? Den på 4 mdr. er vokset op sammen med 12 tossede høns ;o) og jeg har observeret, at den hakker dem. Og nu er jeg lidt nervøs for, at sætte den sammen med med den yngre på 2 mdr..?

Har I nogle erfaringer med dette.?

Jeg er godt klar over, at de egentlig bør være flere i flokken, men nu med fugleinfluenza osv - så udvider vi ikke bestanden lige med det samme.

« Senest Redigeret: 06 November , 2020, 13:30 Fra Lodagergaard »

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Perlehøns - sætte 2 nye sammen
« Svar #1 Dato: 07 November , 2020, 20:19 »
uha ja, det er da nogle udfordringer du der har. Jeg kan desværre ikke længere huske hvordan det var at have perlehøns, kun at de larmede enormt, til stor gene for naboerne.

Kan du ikke sætte dem i et bur hver for sig, men hvor de kan se hinanden og dermed lære hinanden at se, til at begynde med - feks