Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne trækker vejret med lyd på  (Læst 4184 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Høne trækker vejret med lyd på
« Dato: 24 Juli , 2008, 12:51 »
En af mine høns, "har stemme på" når hun trækker vejret. Der var ikke noget i morges, men her til middag kan jeg høre hende på lang afstand. Hun er ikke snottet, og spiser og drikker og går med de andre.
Hvad kan der mon være galt? Kan de være noget hun har spist, der "sidder i klemme".
Hvad kan jeg gøre for hende?
Jeg er bekymret!
 <W
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høne trækker vejret med lyd på
« Svar #1 Dato: 24 Juli , 2008, 13:55 »
 <P Jeg har selv kureret min høne, det har nok været noget, hun havde i gal hals. Jeg tænkte, at hvis, der sad noget skarpt og generede, ville hun have brug for noget blødt til at få det til at glide ned. Så jeg lavede noget hønseguf lidt blødere end ellers, og heldigvis ville hun gerne have det. Det hjalp lidt med det samme, og efterhånden som hun fik mere af det forsvandt lyden, og nu går hun glad og lydløs (bortset fra normale lyde) rundt og gør hvad høner nu gør.
Pyha, det var ikke rart at høre på, for man gør sig alverdens forestillinger om, hvor meget den stakkels lille høne lider.
Det var altså ikke min mening at råbe "Ulven kommer" en gang for tit, omvendt blev jeg bare så bekymret på hende vegne....jeg er vist en hønemor  ;)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Høne trækker vejret med lyd på
« Svar #2 Dato: 24 Juli , 2008, 14:15 »
Det var godt, at det ikke var værre  <P
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høne trækker vejret med lyd på
« Svar #3 Dato: 24 Juli , 2008, 14:45 »
Ja, nu kan jeg slet ikke finde ud af det, for nu trækker hun vejret med lyd på igen, og hun gider ikke spise hønseguf nu.
Øv
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høne trækker vejret med lyd på
« Svar #4 Dato: 24 Juli , 2008, 17:58 »
Måske måske ikke,,,,
Jeg har ind i mellem en høne/ hane der snorkler lidt, og jeg vælger at ignorerer det i et stykke tid, og ind til viderere er det gået over af sig selv,,,, jeg tror der oftest er tale om en uskyldig forkølelese, som driver over, og jeg har aldrig været ude for at det jhar smittet, men jeg vil aldrig vove den påstand, når det ikke er mine egne høns, men så længe de spiser og drikker som de plejer, ja så er det ikke helt galt
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høne trækker vejret med lyd på
« Svar #5 Dato: 24 Juli , 2008, 18:03 »
Tak Ina, jeg vil jo bare gerne have at mine dyr har det godt  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Høne trækker vejret med lyd på
« Svar #6 Dato: 30 Juli , 2008, 21:38 »
Jeg har personlig selv oplevet det 2 gange.
Begge gange i samme hønsegård, begge gange med en ældre høne af racen sølvhalset Danske Dværglandhøns.
Imidlertid kommer de fra vidt forskellige stammer, og ligner ikke hinanden det fjerneste, så det kan umuligt være arveligt betinget.

Ideen om noget der generer er ikke helt gal, og heller ikke den om en mild forkølelse. Men det er tilsyneladende fuldkommen harmløst.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høne trækker vejret med lyd på
« Svar #7 Dato: 30 Juli , 2008, 22:10 »
Dagen efter var min høne fuldstændig normal igen, og der har ikke været noget siden, men jeg var da lige lidt bekymret.

Man er vel en hønemor  ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk