Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Det er simpelthen løgn......!  (Læst 10865 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Hyldvang

  • Bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Det er simpelthen løgn......!
« Svar #15 Dato: 21 Maj , 2008, 21:21 »
Ja, jeg kan godt forstå at rævene har brug for lidt mere mad, nu hvor de har hvalpe - - og det er mit første forår med høns, så jeg måtte desværre lære det på den kedelige måde. De har ellers kunne gå frit i hele haven fra morgen til aften siden juli sidste år (undtagen i fugle-flu perioderne) - vi havde indtil april kun mistet en enkelt silkehøne, der blev ude natten over. Men helt så let kan jeg altså ikke tage det mere.

@ Jette - ja, hundeløbegården er en mulighed. Hegnet er faktisk 1,5m højt, men sat op til at holde hunde inde - - ikke en ræv ude; men du har ret, det kunne måske begrænse skaden, når det sker igen. Ellers er der jo mulighed for at trække strøm derned......   Maskinkasse og kyllingekasse - hvad er det for nogen fyre?

For ligesom at sige sin mening om det hele, så har den sidste tilbageblevne Dorking netop lagt sig skruk...... det er sgu' da fin timing.  :)

/Jens



Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Det er simpelthen løgn......!
« Svar #16 Dato: 23 Maj , 2008, 09:23 »
MHT. strøm
Jeg havde tre tråde med 5-7 cm mellemrum, den nederste ca 5-7 cm over jorden, så er der stor sansynlighed for at ræven får sat poter og/eller snude på, og får sig et ordentligt rap, og det glemmer den ikke lige med det samme.
Jeg havde strøm på en sommer og det er nu 5 år siden, så det er ved at være på tide igen.

Jeg har set en byræv gå op ad voliere nettet i 180, men den måtte opgive at tage min store orpington med, men det tror jeg egentlig kun var fordi jeg stressede den ved at komme råbende efter den.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Det er simpelthen løgn......!
« Svar #17 Dato: 25 Maj , 2008, 13:51 »
Her er endelig billeder af huse til hønsegård. Der har været maskiner i dem.

Du kan afhente dem, jeg har fået nogen andre. Billederne er pløk-uskarpe, men mon ikke du kan se hvad det handler om.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Det er simpelthen løgn......!
« Svar #18 Dato: 25 Maj , 2008, 13:52 »
Kan man kun indsætte et billede?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Det er simpelthen løgn......!
« Svar #19 Dato: 25 Maj , 2008, 13:53 »
Og endnu et
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Det er simpelthen løgn......!
« Svar #20 Dato: 25 Maj , 2008, 13:55 »
æv, det går vist lidt for stærkt. Bemærk vandkanden, den kan sige noget om størrelsesforholdet.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Det er simpelthen løgn......!
« Svar #21 Dato: 25 Maj , 2008, 13:58 »
Lige efter der hvor der står gennemse er der en parantes (flere vedhæftninger). Klik der og der kommer et felt mere frem hvor du kan vedhæfte en fil osv.
Hilsen Susanne