Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Linkede begivenheder

  • Brentved dyrskue, Haslev: 03 Juli , 2010 - 04 Juli , 2010

Forfatter Emne: Brentved dyrskuet 2010  (Læst 11056 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Brentved dyrskuet 2010
« Dato: 15 Juni , 2010, 21:36 »
Hej

Så nærmer tiden sig hvor der er Brentved dyrskue, Bretnved ligger lidt uden for Haslev på sjælland.

I år vil der også være fjerkræ med.
Det er Fjerkræklubben for Faxe og omegn og Haslev fjerkræklub der har fået deres medlemmer til at udstille.

Som det ser ud nu så kommer der følgende Racer og farver.
Storehøns. Sussex i sølvgrå, Sperber gråstribet, Silkehøns hvide med skæg.
Dværghøns. Wyandotter i 4 farver, Minorka sort, Sperber gråstribet, Gamle engelske kamphøns i flere farver, moderne engelske kamphøns i flere farver.

Der kommer nok lidt flere høns, men så bliver der opdateret.

Link til dyrskuet.  http://www.bornogdyr.dk/

Tommy
« Senest Redigeret: 15 Juni , 2010, 21:48 Fra Finn Jensen »

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Brentved dyrskuet 2010
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2010, 21:42 »
Her er et direkte link til børnedyrskuet på Bregentved.

Det er et fantastisk set up med mange dyr i alle størrelser, og altså også nogle seriøse hønseholdere, afsæt en hel dag til Bregentved det er en fin oplevelse for hele familien. /o
http://www.bornogdyr.dk/

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Brentved dyrskuet 2010
« Svar #2 Dato: 04 Juli , 2010, 23:24 »
Så er dyrskuet overstået.

Hvor var det en varm weekendt, men alle klarede dagene og der var rimeligt godt besøgt, især fjerkræ standen var fint besøgt begge dage, man spørgsmål blev besvaret og nogel var forhåbenlgt tilfredse med svarene.

Det var ved de store høns interesseren var størst, der var ikke så mange store høne med, så der var gang i opdrætterlisterne for at kounne hjælpe folk med at få høns i haven.

Fjerkræklubbne foir Faxe og omegn har i år 90 år jubilæum og det kenne man få bekræftet da klubben er i besiddelse af alle protekollerne siden klubbens starte d.6 April 1920 på Hotel Faxe, det var faktisk lidt sjov læsning, de havde samme problemer som fjerkærklubberne har i dag, de snakke også samarbejde de forskellige klubber imellem og de kunne godt bruge lidt flere dyr på udstillingerne.
Klubben havde også nogel af de gamle udstilling protekoller og her kune man se hvilke dyr man havde den gang klubben startede, det var selvfølgelig storehøns der var flerst af, kun nogle få dværghøns var m,ed på de første udstillinger, sådan var det i mange år, man skulle helt frem til efter 2 verdenskrig, før der kom flere dværghøns til.

Nå jo... der var jo også bedømmelse på de udstille dyr, Eigil Andersen havde den fornøjelse.

Og vinderne var,
Store høns. Tommy Andersen Boestofte. Hvide silkehøns med skæg 
Dværghøns. Bent Jensen Stege. Velsumer i rustrød.

   Hilsen

Tommy   

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Brentved dyrskuet 2010
« Svar #3 Dato: 04 Juli , 2010, 23:32 »
Tillykke Tommy
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Brentved dyrskuet 2010
« Svar #4 Dato: 05 Juli , 2010, 03:58 »
Flot Tommy  <I <I <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Brentved dyrskuet 2010
« Svar #5 Dato: 06 Juli , 2010, 21:32 »
Jeg var skam nede og se de fine høns, i den varmeste tid midt på lørdagen, det var lige før jeg ikke kunne se dyrene for varmeflimmer, enten i luften eller i mit hovede.
Det var nogle fine dyr og børnene var vild med de små silkehøns da jeg stod og så på.

Jeg var dog glad for at jeg i år ikke havde dyr med, for der var ulideligt selv i skyggen.

Tillykke til dig Tommy
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn