Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: BRAHMA for alle :)  (Læst 152666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #420 Dato: 17 Maj , 2010, 18:12 »
Gode lange,stærke ben er altid godt  /o
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #421 Dato: 17 Maj , 2010, 18:16 »
BSO,REB,Blau-Reb,silber,Buff,buff-blu og nu SOB i love it  ;D  /o

mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #422 Dato: 17 Maj , 2010, 18:27 »
Den Sperber hane vi har er afkom efter sperber og BSO.Han har et orange skær.Grunden til man har gjort det er man ville have størelse og type i sperberne.

 
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #423 Dato: 18 Maj , 2010, 00:24 »
Jeg har ikke prøvet med snegle endnu  ;D Mine får knækket majs,en smule kød,pasta,frugt,soja og en masse andet   ;)
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #424 Dato: 18 Maj , 2010, 19:35 »
Hej Jørn(som nu er blevet Brahma avler)

Dejligt billed.Men han kunne godt være mere orange+et stort problem hos de dejlige BSO Hals kraven skal være mere sølv(kæmper selv med problemet)

En dygtig Dansk dommer Johannes Bansen sagde engang til mig:En Brahma skal have meget grønt og kød engang om ugen  :) Johannes var/er en strid dommer.Jeg husker at han engang sagde :så længe jeg er dommer vil der aldrig komme en Danmarks mester i stor Brahma.(Her måtte der kæmpes for hvert point).Han gav mig en masse gode råd,og lærte mig forskellen mellem avls dyr og udstillings dyr.

mvh Jesper

 
« Senest Redigeret: 18 Maj , 2010, 19:54 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #425 Dato: 20 Maj , 2010, 19:05 »
Til alle jer vidunderlige Brahma-elskere! *h

Nu ved jeg snart ikke rigtig hvad jeg skal gøre. ??? Jeg trænger til hjælp! <W (eller måske opmuntring *t).
I en hel nattevagt har jeg siddet og "surfet" Brahma mm. her på forum og på nettet (Hurra for kedelige nattevagter med næsten kun raske børn på afdelingen /o).
Siden jeg i slutningen af februar måtte af med hele min orpingtonflok, har jeg har jeg ønsket at få Brahma. Det VIL jeg stadig - meeeeen . . . .

Jeg savner at have høøøøøøøøns. /f Jeg blive tosset, vanvittig og helt umulig. /1

Tænk iøvrigt at høns kan have den virkning. Jeg tænker ofte på, at de må kunne bruges som terapi / afstresning i psykiatrien. <D Især de store rolige - som Brahma.

Tilbage til mig (mit ego tager over ;D).
Jesper, - jeg havde jo egentlig en aftale med dig om at købe og avle én farve Brahma.
Nu er jeg altså blevet lidt i tvivl. Der er så lange udsigter(fuld forståelse herfor) . . .  - og jeg elsker høns! *h
Måske skulle man opgive det "farve-rene" og så bare have nogle elskelige hygge-høns.
 *b
Det er selvfølgeligt lidt ærgerligt. Her kommer alle mine spørgsmål! <J
Hvad gør I andre? Satser I fuldt på én farve? Er det korrekte "billede" vigtigere end hønseglæden?
Vil jeg mon fortryde at købe forskellige farver hyggehøns - når nu jeg synes avlsarbejdet er ret spændende? Bør jeg - for racens skyld - vente og få en ordentlig stamme????

Jeg er virkelig i syv sind <A <W!

Hvad synes I? Er det ventetiden værd?
Nu har jeg igen en hel nattevagt til at spekulere og finde ret og vrang ;).
Hjælp mig med nogle gode input <+
Mange hilsener fra en ulykkelig hønseelsker - uden høns! :'(
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #426 Dato: 20 Maj , 2010, 19:26 »
Kunne du ikke købe nogle hyggehøns, af en race der lægger æg i en anden farve end brahmaerne. Så kan du jo vente og få de avlshøns du ønsker dig senere, og samtidig have mulighed for at sortere æggene inden du begynder at ruge.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #427 Dato: 20 Maj , 2010, 20:48 »
Hej Ingrid..

Ja, jeg er så en af dem som har Brahma blandet sammen i forskellige farver..og jeg kan sige dig, der kommer de vidunderligste Brahmaer i forskellige kulører og farver, dette synes jeg egentligt er charmerende, hvis man udelukkende vil ha "hygge-høns" og som man endda kan kende forskel på..
Personligt synes jeg disse farvemixede kyllinger er lidt spændende..man ved aldrig hvad farver der kommer ud af det..pt. har jeg en Brahma hanekylling, som ser ud til at blive guldrandet,,spændende..
Jeg har da også ruget en del af disse kyllinger ud..og de er nærmest blevet revet væk,,folk som ikke skal udstille går ikke så meget op i farverne..

Men har da også fremtidsudsigter om en stamme farveægte ;)

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #428 Dato: 20 Maj , 2010, 20:56 »
Søde rare Ingrid.

For mange høns er et problem man kan æde sig ud af ;) Så se da at få fat i et par høns, uanset farve og race... så har du lidt at kigge på og få æg fra og så har du vel (lidt mere) ro i sjælen til at samarbejde med Jesper om drømmen ;)
Når de så kommer, ja så er det jo bare at kappe øverste etage af de gamle (eller sælge dem videre) ;)

En stor del af mit arbejde består af frustredede mennesker.... bliv nu IKKE en af dem ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #429 Dato: 20 Maj , 2010, 21:45 »
Ingrid

Jeg har flere forskellige farver og også nogle høns der ikke er Brahma (uha da en brahma elsker som mig) I avlstiden er de delt op i farver, men når man ikke samler rugeæg er det jo ikke så vigtigt hvem der går sammen, og fat mod vi arbejder på at få en masse brahmaer men det går jo ikke hurtigere end hønsene kan lægge æggene.

Hilsen Elise
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #430 Dato: 21 Maj , 2010, 01:12 »
Phyy, tak for svar.  <E Når man så'n i hjemmet er ene om at være hønsetosset, er det godt at hente opbakning og forståelse her på forum. *l
Tålmodighed er en dyd. Men dydighed??? - det har vist heller aldrig været mig. *e

Henriette: jeg har faktisk et par hyggehøns undervejs. Jeg kan ikke helt undvære et par gule orper. Men de skal lige ud af ægget hos min svigerinde først. <D
Rixen: jeg tænkte lige præcis på, at det må være forbundet med en vis underholdende spænding at se hvad farver der kommer. Et udtryk for personlighed måske.
Wanda: har du prøvet at sige til dine børn, at man bare kan æde sig ud af det <B? Uuuuuh - jeg vil blive sat på lige fod med djævlen (men ok - det synes de vist et par gange om dagen).
Frustreret? Mig? Bare vent - så kontakter jeg dig  /1 Jeg kan altid sidde i din baghave og kigge på høns /o.
Elise: jeg ved godt, at de liiiige skal ud af ægget (eller faktisk ind i dem først ;D). Jeg væbner med lidt af den før omtalte tålmod.
Faktisk må det være rart med et par forskellige farver. Så'n for fornøjelsen og syns skyld. :)

SÅ - nu må jeg hellere arbejde mig gennem natten. Godt, man har bagt en stor fed jordbærtærte i tilfælde af mangel. <H
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #431 Dato: 21 Maj , 2010, 06:32 »
Ingrid: Min datter er heldigvis så rationelt tænkende at hun har fattet det med at overskuddet, den spisser man ;) Hun er jo selv med til at slagte :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #432 Dato: 21 Maj , 2010, 20:37 »
Er der nogen som udstiller Brahma på dyrskue i Roskilde? <I

Bare så jeg kan vise familien, hvad jeg er så tosset med? :)
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #433 Dato: 22 Maj , 2010, 15:35 »
Hej Ingrid

Jeg forstår godt din situation,og tro mig du er i mine og Elises tanker.Tålmodighed er en dyd ,som man siger  :)

Jeg kommer ikke med til Roskilde med Brahma(kan være Lene kommer med nogle ? )

Mange hilsner Jesper

mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #434 Dato: 23 Maj , 2010, 23:11 »
Er der kommet gang i chocolate projektet ? og kan vi snart forvente at se 1 .generation kyllinger ?

Jeg tænkte om man ikke kunne bruge en sort dværg Brahma(de er okay store i Tyskland) +en chocolate dværg wyandot.Ud af dette mix burde der falde chocolate dværg brahma ud.Disse kunne derefter sættes sammen på de store sorte.På den måde vil typen og formen blive forbedret + Farven vil ikke kun kunne fås til de store men også i den lille model  /o Ved at avle dværg Brahma på stor Brahma burde det racemæsige præg være sikret  :) Hvad mener i om min metode? 

mvh Jesper
« Senest Redigeret: 23 Maj , 2010, 23:31 Fra Rasmussen »
mvh Jesper