Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!  (Læst 11339 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

  • Gæst
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #15 Dato: 21 Januar , 2010, 16:47 »
-og husk lige, at de skal være helt tørre inden de bliver sat ud igen - de skulle jo nødig få gåsehud  :D

(undskyld - ku ik la vær)

Vil egentlig bare sige held og lykke med projektet - det lyder som om dine damer er i allerbedste hænder  /o

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #16 Dato: 21 Januar , 2010, 16:56 »
Altså, Helle, jeg tror da gerne, jeg vil starte med at kigge på en video af dig og dine fjedrede, forfængelige pus *SS* *d

Ja, når det er lidt varmere, får de lov at være mere frilands (et stykke indhegnet have med mange interessante vækster og huller og pinde), og af og til helt frilands. Men dér er det blevet svært efterhånden, for de går helt agurk, roder rundt inde hos naboen og kan ikke finde tilbage, styrter op ad skrænten og gemmer sig under de store bunker grene ved mirabelletræet oog andet, som helt sikkert er rigtig, rigtig sjovt  ;D
MEN - der er en vej, de har forvildet sig ud på en enkelt gang - der er løse hunde her og der hos naboerne - (Vaks bliver nede i gården, når Damerne er ude, og står på trappen op og kigger længselsfuldt ind over lågen) - og de kan altså bare ikke ret godt finde ud af at komme hjem, når Mor kalder! Frida har gang i noget, som er langt væk og helt nyt. Monica graver et eller andet sted, så man kun kan se en stump hale. Bolette finder spiselige sager. Og Lise - ja, sig det ikke højt, men hun er slet og ret for dum til at finde hjem, om hun så står lige uden for hønsegården   :-[

De får altid noget, når Mor kalder, så jeg ved ikke, hvorfor de ikke kommer. Måske, fordi de er født som burhøns og bare ikke kan få nok af det frie liv?

Men i de varmere måneder får de altså en del motion, og jeg elsker at sidde deroppe og læse eller tænke eller bare kigge på dem, når de gokker rundt på hver deres specielle måde :-)
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #17 Dato: 21 Januar , 2010, 16:57 »
-og husk lige, at de skal være helt tørre inden de bliver sat ud igen - de skulle jo nødig få gåsehud  :D

(undskyld - ku ik la vær)

Vil egentlig bare sige held og lykke med projektet - det lyder som om dine damer er i allerbedste hænder  /o

*GG*
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #18 Dato: 21 Januar , 2010, 16:58 »
faktisk så "pludrer " de ofte med....specielt to af dem er ret glade for at kigge på sig selv i spejlet, når de bliver vasket ved håndvasken i badeværelset...så gokker og snakker de løs..med den høne, som er  spejlet.
Faktisk så tror jeg, at vi alle hygger os, når vi bader  :D

 *f Ja, det vil vi da også gerne se billeder/video af... :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #19 Dato: 21 Januar , 2010, 17:44 »
Du lyder fuldstændig som os andre, Karin, for mig er al omgang med mine høns også den rene og skære fryd! *p
Jeg havde engang en hvid høne, hun var slem til at snavse til til omkring kloakken, så det var fast ugentlig rutine, at jeg tog hende med ind på badeværelset i brusenichen, så blev hun gjort ren vha. håndbruseren og mine hænder,  frotteret tør, og tilbragte natten i en kattetransportkasse på et tykt lag spåner inde i mit syværelse, hvor ingen katte kommer om natten. Næste morgen når hun var dejlig tør, og jeg alligevel skulle lukke de andre ud, kom hun ud til dem.
Hun havde tilsyneladende ikke noget imod turen, sad og gokkede og ordnede vingefjer, men jeg spulede rumpetten på hende. Det ville jeg selvfølgelig ikke kunne have gjort om vinteren, for så havde temperaturskiftene nok været for drastiske.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #20 Dato: 21 Januar , 2010, 19:35 »
Ja, det er bare så hyggeligt  :) Tænk, at jeg har haft hønsefobi - utroligt!

Hvor mange af Forums mandlige brugere mon vasker deres høns?  <:
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #21 Dato: 21 Januar , 2010, 19:49 »

Ja Karin...du har fået hønsesyge..og velkommen i klubben

               *b *b

Mht. mænder her - som vasker høns...sååå skal der nok gemme sig et par stykker  8)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #22 Dato: 21 Januar , 2010, 22:36 »
Hvor mange af Forums mandlige brugere mon vasker deres høns?  <:

Hvis der er behov for det bliver de naturligvis vasket. Hvad har det med køn at gøre :o

Karin - Giv dem også gerne lidt portioner hønseguf efter Mettes opskrift. Det styrker.

Har du checket dem for utøj. Det kunne være tilrendt hvis de ikke har haft 'fuldt' tilsyn i en periode.

Ellers tror jeg som heller ikke de har lidt særlig overlast, ud fra hvad du beskriver. Men måske de har savnet selskab.
Mvh
Erik Andersen

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #23 Dato: 23 Januar , 2010, 16:48 »
Og Lise - ja, sig det ikke højt, men hun er slet og ret for dum til at finde hjem, om hun så står lige uden for hønsegården   :-[

Må jeg på vegne af alle Liser - med og uden fjer - protestere kraftigt.  Med det navn følger høj intelligens og en selvstændighed, der forbyder os at gøre som andre vil.  Vi står fast!!  ;D ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Sille

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
  • Jeg har 13 høns og 1 hane
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #24 Dato: 24 Januar , 2010, 09:41 »
Da jeg blev syg sidste år og måtte lade min mand rense hos hønsene, havde det den positive virkning, at vi nu er ved at få et stort nyt hønsehus. Han fandt ud af, hvor upraktisk det vi havde var.   ;)
Hilsen Sille

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #25 Dato: 24 Januar , 2010, 15:47 »
Hvis der er behov for det bliver de naturligvis vasket. Hvad har det med køn at gøre :o

Karin - Giv dem også gerne lidt portioner hønseguf efter Mettes opskrift. Det styrker.

Har du checket dem for utøj. Det kunne være tilrendt hvis de ikke har haft 'fuldt' tilsyn i en periode.

Ellers tror jeg som heller ikke de har lidt særlig overlast, ud fra hvad du beskriver. Men måske de har savnet selskab.

Kære Erik - Jeg lærer hastigt, at fjerkræsmænd er både fornuftige og følsomme i exceptionel høj grad!  ;D

Der synes ikke at være utøj - så skulle der da være nogle små, frosne nogle, som jeg har overset. Men hønsegufopskriften er printet ud og vitaminer & levertran bestilt. Det skal ikk' hedde sig! *ss*

Helt sikkert har de savnet Mors selskab. Men ligefrem smide fjerene på bugen af bare længsel, det er nu da en heftig reaktion. Men Frida er nu også ret heftig rent følelsesmæssigt  ;)


Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #26 Dato: 24 Januar , 2010, 15:50 »
Må jeg på vegne af alle Liser - med og uden fjer - protestere kraftigt.  Med det navn følger høj intelligens og en selvstændighed, der forbyder os at gøre som andre vil.  Vi står fast!!  ;D ::)

Goooorrkkk!  *p (Det var Lise, som blev glad for support fra en navnesøster)
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Åhhh, hvor har jeg dårlig samvittighed!
« Svar #27 Dato: 24 Januar , 2010, 15:52 »
Da jeg blev syg sidste år og måtte lade min mand rense hos hønsene, havde det den positive virkning, at vi nu er ved at få et stort nyt hønsehus. Han fandt ud af, hvor upraktisk det vi havde var.   ;)

Det var da trods alt en god bivirkning" af din sygdom! Men det kræver jo, at manden rent faktisk renser, for at han skal opdage det...  ;)
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!