Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: siddepind?  (Læst 19991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pip

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
Sv: siddepind?
« Svar #15 Dato: 13 Juli , 2009, 20:30 »
Hej med jer
Vi har 3 høns. 2 Isa Warren og 1 Amberlink. Vi er helt nybegyndere, og har blot sat et kosteskaft op i hønsehuset i en højde af ca. 40 cm. Er det skudt helt ved siden af?

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: siddepind?
« Svar #16 Dato: 13 Juli , 2009, 21:40 »
Jeg tror det er bedre med en lægte med afhøvlede kanter da hønsene så bedre kan slappe af. Når de sover synker de ned i knæ og ligger maven/brystet på pinden også og læner hovedet nedaf. Jeg tror nemmere de kan holde balancen med en firkantet pind...men stadig med afhøvlede kanter, da den ellers slærer i tæerne.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: siddepind?
« Svar #17 Dato: 13 Juli , 2009, 21:53 »
Og lægten skal have den brede flade opad, da fladen understøtter hønens brystben bedst på denne måde.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: siddepind?
« Svar #18 Dato: 13 Juli , 2009, 22:30 »
Nemlig :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Dortela

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: siddepind?
« Svar #19 Dato: 04 August , 2009, 21:55 »
Jeg spammer lige på denne tråd også. Har lige læst den udemærkede artikel og er helt målløs over at nogle mennesker faktisk har undersøgt hønsenes kognitive evner!
Mit spørgsmål er egentlig bare hvor KORT der må være mellem siddepindene, i artiklen står kun max 0,5m. Desuden står der optimal højde er 0,7m, men jeg forstår at mange alligevel har laveresiddende siddepinde og det gælder da også mig selv. Min siddepind sidder vel 0,5m over gulvet, men da jeg nu er blevet den lykkelige ejer af nogle Orpingtonhøns er jeg i tvivl om jeg bør sænke den (fjerpilning er vel kun et problem i større flokke)?
Hvor stor betydning har bredden af siddepinden? Artiklen anbefaler 2,5cm, men jeg har p.t. nok nærmere 4cm med afrundede kanter naturligvis.
Håber nogen har lyst til at svare.
Høns, får og katte

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: siddepind?
« Svar #20 Dato: 04 August , 2009, 22:14 »
Jeg vil tro at der er ca. 25 cm imellem mine pinde.
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.