Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til kyllinger  (Læst 2816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mys mor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Hjælp til kyllinger
« Dato: 14 Maj , 2009, 21:01 »
Jeg håber nogen kan hjælpe mig med svar på nogle spørgsmål.

Jeg har nemlig aldrig før haft høns, men er kommet til at sige ja tak til at aftage nogen meget små søde kyllinger fra en veninde.

Men men men...

Jeg har ikke noget hønsehus. Jeg bor i udkanten af en by, men stadig i byzonen.

Jeg tænkte derfor om man kan have dem i drivhuset og så selvfølgelig give dem adgang til udeareal til alle tider gennem en åbning, eller om dette vil være etisk uansvarligt? Jeg ved nogen holder vagtler som nuttet ukrudt/skadedyrsbekæmpelse i drivhuset.

Det er en art dværghøns det drejer sig om, drivhuset er 6m2.

Jeg påtænker selvfølgelig en varmelampe til dem. Hvor længe skal man have den tændt?

Hvornår kan man i øvrig se forskel på de små kræ? Vi kan jo af gode grunde ikke have en hane i byzonen. Men hvordan fungerer det så, vil en af hønsene overtage galeriet, eller er det sjældent det sker?

Der kommer sikkert mange flere spørgsmål. Håber I kan svare mig på dem alle.

Mvh Christina

En høne på taget er bedre end to i fryseren.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hjælp til kyllinger
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2009, 21:32 »
Hejsa og velkommen til forumet  <I nu ved jeg jo ikke hvor gammel dine kyllinger er, men jeg vil tro de godt kan gå i dit drivhus indtil vidre, hvis de er helt nye så er en varmelampe en god ide, men jeg ville nok komme noget drivhus pasta på ruderne for at de ikke skal steges helt, det kan jo blive ekstrem varmt i drivhuse men held og lykke med dine kyllinger  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Hjælp til kyllinger
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2009, 12:48 »
Jeg er nok også bange for, at temperaturen vil svinge for meget, specielt at det kan blive for varmt.
Hvis du afdækker solsiden af drivhuset, vil det være en hjælp, men i længden skal du have lavet et hønsehus.
Når du bor i byzone, så tænk på lydisolering, evt. mulighed for at blænde af for dagslys, så dette kun er tilstede medens lemmen er åben, for at undgå hanegal, hvis du da får en sådan. Man kan jo have høns uden, selvom det er mest spændende, når han er tilstede i flokken også.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.