Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!  (Læst 11080 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #15 Dato: 17 Maj , 2009, 15:20 »
Med hensyn til de ben på den lille, så prøv lige at se her!!!!!

Sådan så mit ene føl ud, og hun havde virkelig svært med at få rejst sig til at begynde med for der var jo ingen støtte i det. Det er det værste jeg har set her i huset, men dyrlægen sagde vent et par dage, om som fortalt i den anden tråd, ja så var hun ude på andendagen.

Havde jeg ikke været tilstede ved folingen ville jeg have troet at hun var blevet trådt på, men det var ikke tilfældet, hun har bare ikke haft plads nok til de lange stænger.





Tredie dag så det sådan ud, lidt vrikkevorn i koden, men idag en uge efter intet at se, hvorefter hun og mor kom på den store fold med de andre heste.







Gunni.


Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #16 Dato: 18 Maj , 2009, 06:58 »
Min Truntes ben har desværre så korte sener, at hun går helt nede på koden. Altså er benet bøjet så meget rundt, at undersiden af hoven (det hun skulle træde på) faktisk vender opad, når hun går. Da hun var 2 dage gammel, kunne hun selv komme næsten op på spidsen af hoven, men efter et par skridt tippede hun igen forover og gik på koden. Derfor går hun inde i en stor boks sammen med Tulle (mor).

Fotoet er ikke af hende, men det var sådan hun gik på begge bagben, inden hun fik skinner på.

Skinnerne har nu hjulpet så meget, at hun nu hele tiden er oppe og gå på spidsen af hoven, så det går bestemt den rigtig vej.

Men hun vokser så hurtig, at skinnerne er ved at være for små, så smeden vil lave nye skinner til hende og jeg regner med at han kommer og sætter dem på idag.

Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #17 Dato: 18 Maj , 2009, 15:00 »
Hej Søs, det ser bestemt ikke godt ud (selv om det ikke er din), men hvor er det godt, at det kan repareres uden de store indgreb! Held og lykke med det!
Mvh Marianne

GKV

  • Gæst
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #18 Dato: 19 Maj , 2009, 09:22 »
Ja, hvis det var så slemt, kan jeg godt se at hun behøver lidt hjælp. Heldigvis er de gode til at rette sig op i den alder og godt at der er blevet gjort noget ved det.

Fortsat Held og Lykke med den lille charmetrold.

Min datter og barnebarn spørger til, hvornår du evt. sorterer i dine Kochin?

VH Gunni.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #19 Dato: 19 Maj , 2009, 18:10 »
@Gunni
Har vi aftalt, at i skulle købe nogle? Jeg har flere på venteliste og bliver nu helt i tvivl, om jeg har glemt noget?

Nu gik det lige op for mig, hvem du er - det var dig der hentede ællingerne - ikke? ;D Du er skam skrevet op - tror en lille måneds tid ca.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

hoejberg

  • Gæst
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #20 Dato: 19 Maj , 2009, 22:32 »
Stort tillykke med den dejlige føl.

GKV

  • Gæst
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #21 Dato: 19 Maj , 2009, 23:16 »
Det var min datter der hentede ællingerne for mig og kom hjem og fortalte at hun og barnebarnet havde bestilt nogle dejlige høns.Godt vi er skrevet op. <Q

VH Gunni.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #22 Dato: 23 Maj , 2009, 19:48 »
Tulle må ved et uheld have trådt på føllets ene ben sidst på natten, Da vi kom ud i morges og skulle tjekke hendes ben-skinner, var det ene lille bitte ben brækket lige under skinnen.

Hun var ellers næsten oppe og gå rigtig på sine ben og så sker sådan noget.

Simpelthen den værste dag i mit liv. Vi var nødt til hurtigt at få hende aflivet, så hun ikke skulle lide unødvendigt, men hvor var det dog frygteligt.

Hun var allerede en rigtig kælepotte, da vi jo har brugt ekstra meget tid sammen med hende pga pasningen af hendes ben - øv øv øv øv

Se også denne tråd
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,4566.0/topicseen.html
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #23 Dato: 23 Maj , 2009, 19:59 »
Nej, hvor er det frygteligt. Det er bare slet ikke rimeligt. Stekkels føl, stakkels hoppe og stakkels dig/jer. Stort trøstekram til dig. *b
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #24 Dato: 23 Maj , 2009, 20:07 »
Også herfra - det var sådan et fint lille føl  :'( *t
Mvh Marianne

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #25 Dato: 23 Maj , 2009, 20:49 »
Åh, hvor er det sørgeligt. *t  *l  Det gør ondt helt her over på Lolland.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #26 Dato: 23 Maj , 2009, 20:55 »
Nej Søs hvor er det synd, jeg føler virkelig med dig  *l
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #27 Dato: 23 Maj , 2009, 21:35 »
Åhhh søs... Hvor jeg dog føler med dig og din familie

Hvor er det bare synd ... Kæmpe trøste kram fra mig  *t *t *t *l

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #28 Dato: 24 Maj , 2009, 07:09 »
Tak for alle jeres trøste indlæg.

Idag går det lidt bedre.

Igår kørte det simpelthen bare rundt i hovedet, om jeg på en eller anden måde kunne have forhindret det, MEN det kunne jeg jo ikke. Det er desværre bare sådan noget, der sker engang imellem, når man har dyr. Havde det så bare været noget før, så hun ikke var blevet sådan en kælefis, havde det jo nok været lidt nemmere.

Nu må vi bare glæde os til, Thor får lavet et nyt føl på hende og der kan gå de 9 måneder, så der kommer en lille ny.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Se lige, hvem der var på marken i morges!!!
« Svar #29 Dato: 24 Maj , 2009, 07:32 »
"Nu må vi bare glæde os til, Thor får lavet et nyt føl på hende og der kan gå de 9 måneder, så der kommer en lille ny."


Hej Søs

Trist historie med føllet, men du må nu vente lidt længere med at se føllet. hopper går mellem 10- 12 måneder, reglen siger 340 dage fra sidste bedækning... vi har en araberhoppe der er i gang med at fole i nu og hun blev bedækket den 29/6-08....


Mvh.
Erling
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk