Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsespanden!  (Læst 6717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Hønsespanden!
« Dato: 20 April , 2009, 22:03 »
Hvor har I den stående, og hvad kommer I i den?

Her består den af en høj firkantet plastikbøtte, og den står i køleskabet. Hver gang dagplejebørn, og mine egne unger efterlader noget mad, ryger det i bøtten, og kyllingerne KASTER sig over det, når jeg serverer det :D Der kommer både kapers, æg, havregrød, agurk, salat, torskerogn, rugbrød, hamburgeryg, pølser, ost og meget mere i, og jeg har en teori om at det gør dem mindre kræsne at få så meget forskelligt fra starten :)

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hønsespanden!
« Svar #1 Dato: 20 April , 2009, 22:21 »
Her er hønsespanden også en af de der høje firkantede plastikbøtter med tætsluttende låg fra IKEA. Og der kommer ligesom fra dig stort set alt i. Dog ikke kartoffelskræller i større mængder, for dem går de udenom og heller ikke fjerkræprodukter - det synes jeg er for ulækkert. <R
Den står i køleskabet.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Hønsespanden!
« Svar #2 Dato: 20 April , 2009, 22:30 »
Hos os er hønsespanden to spande! Den ene er en mindre beholder der står i køleskabet og indeholder vores egne diverse rester. Den anden er en STOR spand med rester fra min kærestes arbejdes kantine. Hver fredag har en spand med hjem med alverdens godter, masser af grønt affald (blomkålsblade, brocollistængler m.m.) og af og til lidt kød, ris og pasta.
De er lykkelige for at alle deres rester bliver brugt og mine høns er lykkelige for alt det grønne - og de andre lækkerier. En aftale der bestemt kan anbefales :D
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hønsespanden!
« Svar #3 Dato: 21 April , 2009, 09:31 »
Her hos mig rydder jeg op i køleskabet et par gange om ugen og så blander jeg det hele sammen og giver til hønsene. Gulerodsskræller og aftensmadrester får de med det samme.

Jeg fik engang af vide af min mormor at høns ikke kan tåle rå kartoffelskræller og rå kartofler, jeg ved ikke om det er sandt, men mine får det ikke.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Hønsespanden!
« Svar #4 Dato: 21 April , 2009, 09:46 »
Jeg fik engang af vide af min mormor at høns ikke kan tåle rå kartoffelskræller og rå kartofler, jeg ved ikke om det er sandt, men mine får det ikke.

Hmm, mine høns gider dem ikke rigtig men har ikke taget skade - endnu da. <A Men jeg ved at marsvin ikke tåler rå kartofler. Til gengæld er kogte kartofler et kæmpehit hos hønsene. <P
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Hønsespanden!
« Svar #5 Dato: 21 April , 2009, 09:58 »
Ja mine er også helt vilde med kogte kartofler, og især bagekartofler.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline mutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 226
Sv: Hønsespanden!
« Svar #6 Dato: 24 April , 2009, 07:19 »
Mine høns får alt,og jeg mener virkeligt alt det madaffald vi har fra husholdningen.Jeg smider aldrig mad i skraldespanden,og det er super skønt.
Lige for tiden guffer pigerne rødbeder ,og det er noget de elsker.Pøllerne ser dog bare lidt sjove ud.
Om vinteren står hønsespanden på vores terasse som er kold men om sommeren må det i køleskabet


Men kartofler vil de kun have hvis de er godt gemt i en fed sovs


Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hønsespanden!
« Svar #7 Dato: 24 April , 2009, 07:59 »
Jeg må da lige prøve at se om de kan li' kogte kartofler, det virker da til at være et hit! :)