Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vandboble på kylling  (Læst 5842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Vandboble på kylling
« Dato: 26 Marts , 2009, 07:53 »
En af mine kyllinger har fået en "vabel" ovenpå ryggen. Den sidder lidt ude på siden, der hvor halsen sidder fast på ryggen og lige over vingen. Det ligner en vabel som man kan få på hælen, altså med gennemsigtigt "vand" indeni, og den er på størrelse med en 25 øre i omkreds. Kyllingen har heller ingen dun på det sted. Den siger ikke noget til at jeg trykker på det, og virker ikke som om den er besværet af det. Vingen kan den sagtens røre.
Hvad er det? Skal jeg prikke hul på det?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #1 Dato: 26 Marts , 2009, 07:58 »
Jeg aner ikke hvad det er, men så længe du ikke prikker hul, er det jo sterilt, selvfølgelig under forudsætning af at det ikke er en materiefyldt byld, og det lyder det jo ikke til.
Med mindre andre kloge hoveder ved bedre, vil mit råd være at lade være med at prikke hul, men holde godt øje med om kyllingen har det godt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

gernsö

  • Gæst
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #2 Dato: 26 Marts , 2009, 08:06 »
Hvordan har du varmelampen, den kan ikke have brändt sig på den.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #3 Dato: 26 Marts , 2009, 08:55 »
Nej det kan den umuligt have gjort
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #4 Dato: 26 Marts , 2009, 17:10 »
Den slags vabler tror jeg, jeg har set før.. Hvor gammel er kyllingen? Hvis den er ret 'ny' ville jeg se tiden an, om ikke væsken trækker sig ind i kyllingen igen. Men hold øje med, om de andre kyllinger piller i den, så der kommer et sår.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #5 Dato: 26 Marts , 2009, 17:47 »
Den er ikke engang en uge gammel. Jeg tror slet ikke de andre kunne finde på at pille i det, eller gøre den noget for den sags skyld. Den er en smule mindre end de andre og det er ligesom om de andre ser den som en slags lillebror eller søster for de lader altid den putte i midten. Og den kommer også selv rendene og skubber sig under de andre, og de lader den bare gøre det :) Det ser meget komisk ud.
Men jeg vil vente lidt og se tiden an.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #6 Dato: 26 Marts , 2009, 21:16 »
Jo, men det er netop, når den maser sig ind under de andre, at de kan komme til at kradse hul med kløerne i vablen. Men lad os håbe, den opsuges med tiden..  :)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #7 Dato: 27 Marts , 2009, 08:06 »
Ja det er rigtigt - jeg holder selvfølgelig øje med det. Det er ikke gået væk endnu, men der er heller ikke hul på det, så hverken bedre eller værre.

I morges lå den ved siden af en af de andre kyllinger og sov med hovedet ovenpå dens hoved. Det så så sødt ud - jeg nåede desværre ikke at tage et billede af det :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #8 Dato: 27 Marts , 2009, 14:55 »
I morges lå den ved siden af en af de andre kyllinger og sov med hovedet ovenpå dens hoved. Det så så sødt ud - jeg nåede desværre ikke at tage et billede af det :)

Det er bare så ærgerligt, at man ikke lige kan få dem til at blive i stillingen, mens man henter kameraet.  Vi er vist alle sammen gået glip af fantastiske billeder af den grund.  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #9 Dato: 27 Marts , 2009, 22:47 »
Boblen går forhåbentligt snart i sig selv igen, men du har vist fået dig en lille kæledægge i det kære kræ. ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #10 Dato: 29 Marts , 2009, 21:02 »
Boblen er blevet mindre, men den er der endnu. Og jo den har nok lidt en speciel plads hos mig, og de andre kyllinger. En skam den er solgt ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #11 Dato: 03 April , 2009, 07:51 »
Lisbeth, hvordan er det gået med det bette pus?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #12 Dato: 03 April , 2009, 09:45 »
Boblen er der endnu, men den er meget meget lille og nærmest flad...Tror det går i sig selv.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #13 Dato: 03 April , 2009, 10:55 »
Altså nærmest som en alm. vable, der ikke er gået i stykker, skønt at den klarede  <H
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Vandboble på kylling
« Svar #14 Dato: 03 April , 2009, 21:19 »
ja faktisk lidt ligesom en almindelig vabel  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth