Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fjolser!!  (Læst 12702 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Fjolser!!
« Svar #30 Dato: 28 Marts , 2009, 21:11 »
De mink vi har haft. Efterhånden nogle stykker. Har været der ved nattetid. Vi har været heldige at få dem hver gang, men med store tab.

Dem der var blevet taget lidt herfra var ved højlys dag, og det vil jeg tro det angreb som nok er uundgåeligt her også bliver. Jeg tror blot denne gang at de ikke kommer ind til vores dyr, men bliver opdaget i forsøget :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Fjolser!!
« Svar #31 Dato: 28 Marts , 2009, 22:10 »
Sæt minktråd (volieretråd) på de nederste 40 cm af jeres hegn, så går de udenom :O)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Fjolser!!
« Svar #32 Dato: 29 Marts , 2009, 16:48 »
Tak :D

Det er måske værd at overveje :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Fjolser!!
« Svar #33 Dato: 29 Marts , 2009, 22:33 »
Det er da ihvertfald ikke for minkenes eller det vilde dyrelivs skyld at sådanne idioter/aktivister gør sådan noget. Før det gavner bestemt ikke.

Men de opnår da en ting og det er, at de mink de slipper løs ikke ender som pelse. Og det er måske i deres hoveder en god gerning, de tænker så ikke længere på minkene som mange gange ikke klare sig i naturen eller på den fauna forurening som de bliver til.

Og på den skade de kan lave på dyrelivet i det hele taget. Så det er ihvertfald ikke til fordel for noget som helst  >:( :-X

Jeg håber de bliver fundet og straffet, både minkene og aktivisterne.

Jeg er heller ikke som sådan imod minkavl, for hvem skulle ellers æde alle de udtjente hybridhøns, som der er i Danmark. Men de burde nu have bedre forhold.

Jeg drømmer heller ikke om nogen minkpels. Måske en rævepels - meeen det er nok mest når han har været på rov i mine høns  ;) ;D





Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Fjolser!!
« Svar #34 Dato: 30 Marts , 2009, 07:11 »
Godt sagt Lene ;)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.