Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fjolser!!  (Læst 12703 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Fjolser!!
« Dato: 25 Marts , 2009, 15:18 »
 <W... Hvordan i det hele hulen kan folk være så naive, så dumme, så godtroende, have så lidt hjerne og være så uffatelige latterlige og lidt tænkende at lukke burene op på en minkfarm!?!?...

Alligevel er det gudhjælpenede sket igen! Denne gang har vi så bare været meget uheldige at det er lige i mit lokal område  <W <W <W.. Fatter ikke de fjolser og de hjernedøde aktivister, at de ikke kan se at de ødelægger alt.. Ganske simpelt alt! :(... Der blev lukket 1400 ud, og de mangler stadig over 300 stk :(.. Det skete på en gård 3-4 km her fra, og derfor er det uundgåligt at de vil komme her til!

Vi har et meget smukt naturområde her. Ned til Alselv å, og med mange dyrearter. Blandt andet yngler den blå kærhøg her, og den ligesom mange andre vil komme til at lide under dette sindsyge påfund!!

Som nogen nok ved er jeg ved at tage mig jagttegn. Det kan så bare være at jeg ikke kommer til at bruge det pga de fjolser?! Ihvertfald ikke på andet end de lorte mink. Hvis de kommer her vil vores fasan, hare, due, ande og mange andre bestande gå voldsomt tilbage. Fugle som agerhønen og dompapen vil blive helt udrydet i vores område, og der vil gå mange år før vi vil kunne komme op på det antal at de forskellige arter som vi har nu!

Det var bare lige mig der skulle rase ud over en flok fjolser der er født uden noget mellem ørene... >:(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Fjolser!!
« Svar #1 Dato: 25 Marts , 2009, 15:35 »
Hej Mikkel,
Ja, folk der gør sådan noget - og tror de er barmhjertige - er nogle paphoveder, der ikke ved en s... om hvad konsekvenserne er !!
Hvor er det synd for dyrene omkring jer og også jer selv - på flere måder!
HRMPF!! >:(
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Fjolser!!
« Svar #2 Dato: 25 Marts , 2009, 15:43 »
Er også stikhamrende tosset!!  >:(.. Nu har de heldigvis ved hjælp at lokale jægere og andre minkefarmer indfanget og aflivet de fleste dyr.. Syntes de snakkede om 170-250 stk tilbage, men det er sgu også nok  >:( >:(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Fjolser!!
« Svar #3 Dato: 25 Marts , 2009, 15:44 »
Idioter! Jeg går IKKE ind for minkavl, men de fjolser skulle kæmpe for at få minkavl forbudt i DK i stedet for at lukke lortet ud og forurene vores natur. Jeg HADER mink, efter mine høns blev dræbt af en da jeg var barn. Ikke dyret som sådan, jeg ville synes det var fascinerende at se en mink i amerikansk natur- men i DK hører de ikke hjemme!

Mikkel du må ud med bøssen! Og plaffe de stakkels forvildede stakler ned så de kan få fred.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Fjolser!!
« Svar #4 Dato: 25 Marts , 2009, 15:50 »
Ja jeg fatter ikke de aktivister at de ikke kan finde en anden måde at gøre opmærksom på hvordan mink i fangeskab går, men at lukke dem ud er da fuldstændigt hul i hovedet  >:(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Fjolser!!
« Svar #5 Dato: 25 Marts , 2009, 15:53 »
Ja fuldstændig hul i hovedet... Selv om det ikke er det mindste lovligt har jeg også det store luftgevær (kan dræbe eller hårdt såre en mink) klar, og så et par jagthunde der ville kunne gøre arbejdet hvis det bliver nødvendigt... Her er vi ihvertfald rustet til krig mod bæsterne  >:(
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

gernsö

  • Gæst
Sv: Fjolser!!
« Svar #6 Dato: 25 Marts , 2009, 16:06 »
Hvad aktivisterne ikke tänker på er att mange af minkene kommer att dö av stress, så vad di gör er egentlig att utsätte minkene for dyremisshandel. Idioter.

Offline Vinni Knudsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 162
  • Wyandot fan
Sv: Fjolser!!
« Svar #7 Dato: 25 Marts , 2009, 16:11 »
Ja, tænk at ha så lidt hjerne og lukke en hel hær af "dræberdyr" ud i naturen. Det er rigtig flot...not....Hader mink efter at EN tømte hvores havedam på 2 dage. 80 stk. karper og guldfisk der var blevet rigtig store....øv..øv...Skal måske overveje det jagttegn  >:(
Hilsen Vinni

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Fjolser!!
« Svar #8 Dato: 25 Marts , 2009, 16:19 »
Mikkel du må ud med bøssen! Og plaffe de stakkels forvildede stakler ned så de kan få fred.

Ja, og minkene skulle også have en kugle. ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Fjolser!!
« Svar #9 Dato: 25 Marts , 2009, 16:44 »
Vi har lige været en runde, og det ser ikke ud til at de er kommet her endnu, men der er også jæger ud over det hele omkring gården, så der bliver hele tiden skudt flere og flere :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Fjolser!!
« Svar #10 Dato: 25 Marts , 2009, 17:03 »
Det er umådeligt dumt at slippe de mink ud, de gør helt sikkert skade på naturen. Men jeg har lidt svært ved at se hvorfor de minkavlere ikke har sikret det bedre. De ved jo at der er en vis risiko og så burde de sørge for at der går en alarm eller lignende så minkavlerne kan være hurtigere på stedet og i hvert fald begrænse antallet af mink der slippes ud. Samtidig kunne det jo også være lettere at fange dem der slap dem ud, så de ikke gør det igen...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Fjolser!!
« Svar #11 Dato: 25 Marts , 2009, 17:09 »
Ja det fatter jeg heller ikke! Der burde være et eller andet med en sikkerhedskode der skulle trykkes ind før at man kunne komme ind! Det er ihvertfald en ting som der burde laves en lov om! :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Fjolser!!
« Svar #12 Dato: 25 Marts , 2009, 17:10 »
Det er i allerhøjeste grad misforstået dyrevelfærd når der sker de her
*happenings* på minkfarme  >:( Er absolut også imod minkopdræt, og andet pelsopdræt ect, men at slippe dyrene ud, så de forvilder sig ud i dansk fauna og flora, med deraf følgende skader, der er årevis om at udbedres, om de nogensinde bliver det, er simpelthen ren idioti. Udover den skade de vil forvolde er der også de trængsler og pinsler den enkelte mink kommer igennem, mange vil dø af sult og stress og desværre er der jo også risikoen for at der bliver etableret en bestand...
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Fjolser!!
« Svar #13 Dato: 25 Marts , 2009, 19:46 »
Jeg er simpelthen enig med jer alle. Gad vide om man kan få et læse brev i deres aktivist forening, så skulle de få at vide...  >:(

Løse mink kan bare ødelægge så meget. ! >:(
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Fjolser!!
« Svar #14 Dato: 25 Marts , 2009, 21:02 »
De kan ikke råbes op ! De er alt for snæversynet. jeg mener også, som Finn at minkavlerne må inversterer i noget af det elektroniske overvågningsudstyr man kan få i dag, så de har mulighed for at stoppe actionen hurtigt. Der er jo omkostninger ved at have en virksomhed i dag.
Hilsen
Peter