Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har en høne som plukker sig på ryggen?  (Læst 15285 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karen Birgitte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Jeg har en høne som plukker sig på ryggen?
« Dato: 18 Marts , 2009, 22:46 »
Hej til alle jer hærdede hønsefolk på "hønsenettet".

Jeg har 2 familier af rustrøde welsumere - dværge. Jeg havde en familie med 1/5 og har hentet en familie mere 1/3. Da jeg er sygeplejerske og måske lidt "gen-forskrækket" har jeg byttet haner og det er faktisk gået rigtig fint.

Den familie jeg hentede her til, havde en høne som var i fjertab da jeg hentede dem hjem. De ser alle fine ud og lægger flotte æg. Hanen er lidt at en hidsigprop, men det går. Men denne ene høne vil bare ikke ret gerne have fjer i et område ovenfor halen. Hanen har nu, i sympati måske ???, pillet et område på sin hals så højt han kan nå på sin hals. Skindet under fejler ikke noget og der er ikke noget at finden i fjerpelsen overhovedet. Den nye familie har været her i 2 måneder nu næsten.

Jeg er ny hønseavler og er rigtig glad for dette forum, der finder man svar på meget og gode ideer, derfor tænkte jeg der nok var en venlig sjæl, men meget viden som kunne del lidt ud til en nybegynder.

Glæder mig til at hører fra Jer.

Venlig Hilsen

Karen Birgitte :)
/KB

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Jeg har en høne som plukker sig på ryggen?
« Svar #1 Dato: 18 Marts , 2009, 22:54 »
Hej Karen Birgitte