Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværge eller store høns?  (Læst 16843 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #15 Dato: 17 Marts , 2009, 14:42 »
Marianne:    Ja, der er forslag nok. Men jeg tror stadig at man først og fremmest skal finde ud af, hvad det er man vil have ud af det, og så finde de racer der dækker dette behov, derefter er det forelskelsen, der tæller.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #16 Dato: 17 Marts , 2009, 15:42 »
Det kommer nok an på om man er mand eller kvinde.
Kvinder ser et sødt lille dyr og køber det i løbet af minutter. Overvejelser kommer bagefter.
Mænd ser et dyr, overvejer konsekvenser af at holde dette dyr, overvejer prisen osv og køber først derefter.
Enige?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline mathias christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 92
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #17 Dato: 17 Marts , 2009, 15:45 »
fuldstændig
mathias-3,3 rouen ænder, 1,1 grå landgæs, 2, 6 landhøns + det løse

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #18 Dato: 17 Marts , 2009, 16:34 »
Lisbeth Kristine:  :D nemlig...
Mvh Marianne

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #19 Dato: 17 Marts , 2009, 18:39 »
Mænd ser et dyr, overvejer konsekvenser af at holde dette dyr, overvejer prisen osv og køber først derefter.
Enige?

Næsten enig.  Det skal bare slutte med ... og køber det derefter IKKE  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #20 Dato: 17 Marts , 2009, 18:56 »
Jo, men mon ikke nogle mænd køber dyrene, der er da nogle mænd herinde med høns uden kvindelig indflydelse  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #21 Dato: 17 Marts , 2009, 19:25 »
Jeg gør selvfølgelig som du har beskrevet Lisbeth, men jeg kan da stadig stå bagefter og tænke... Hmmm.., var det nu det rigtige at gøre? :D

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Ogsånybegynder

  • Gæst
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #22 Dato: 17 Marts , 2009, 21:31 »
Hej med jer,
Joh, lidt klogere blev jeg da og jeg var især glad for at høre fra jer med dværge:o) Jeg har jo også set lidt efter de der Orpingtoner, men blev i tvivl om de var gode æglæggere...Og så har jeg også set lidt på Wyandotterne...Det med manden kan jeg kun tilslutte mig, nu har jeg læst og fortalt manden i lang tid om høns' fortræffeligheder og hvor stor nytte de kan gøre i haven osv, osv....Og så siger han til mig idag, at vi må hellere se at få nogle høns for de kan gøre noget ved skadedyrene, som om at det var hans ide at vi skal have høns....Nå, ja så længe han tror det og vi så får dem, er det helt ok med mig *gg*
Mvh
Anja

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #23 Dato: 17 Marts , 2009, 21:39 »
Hehe, ja de kære mænd.
Det har også taget længe at overtale min mand til at vi skal have ænder, men det er ved at lykkedes nu. Dog har jeg selv måttet lave indhegningen. (Han hjalp med at slå en kæmpe pæl ned i jorden, kunne jeg ikke selv :)).
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #24 Dato: 17 Marts , 2009, 22:05 »
Liski:    Nå, det ved jeg nu ikke, der er da flere af de store, der er flyvende...

Ja, jeg har jo lige en kæmpe sussex, der foretrak at sove oppe i en klematis, til vi stækkede hende.  Vi holdt ikke meget af at hente hende ned med stige hver aften.  ::)

Men ellers har hverken mine sussex eller australops (orpington?) fløjet - heldigvis.  :D

Derimod er tre landhøns fløjet ud over marken for aldrig at vende tilbage  :'(
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #25 Dato: 18 Marts , 2009, 06:40 »
Det med skadedyr er bestemt rigtigt. Vi har gåsebiller som sværmer hvert forår, og jeg skal lige love for, at hønsene kunne gøre kål på dem. De klarede også naboens græsplæne, og var synligt frustrede, da der ikke var flere gåsebiller.
Da efteråret kom kunne vi tydeligt se, at gåsebillelarverne ikke havde ødelagt græsplænen som i årene før.
Så gåsebiller kon an! Igen i år er vi bevæbnet til næbbet.!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #26 Dato: 18 Marts , 2009, 19:37 »
Mænd ser et dyr, overvejer konsekvenser af at holde dette dyr, overvejer prisen osv og køber først derefter.
Og så er der lige min kæreste, der derudover OGSÅ liiiige skal på nettet og læse diverse tests INDEN han køber noget som helst ::)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Dværge eller store høns?
« Svar #27 Dato: 18 Marts , 2009, 19:44 »
Jeg har efter lang tids overvejelser købt 1 hane og 3 høner af store welsumere, har i forvejen dem i dværg!

+ Ved store høns, ligger store æg, hvis man skal slagte dem, så er der en større portion mad, og mere rolige

- ved store høns, Sviner mere (mere rengøring), kræver dobbelt plads i forhold til dværg, spiser mere, drikker mere og kan hurtigt spise en græsplæne.

Dette er welsumere, der kan selvfølgelig værer forskel i oplevelser :)