Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Voliere til påfugl  (Læst 2068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fleur Penter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
  • Førstegangs høne mor :)
Voliere til påfugl
« Dato: 12 Maj , 2013, 11:54 »
Hejsan fra sverige !

Jeg bor midt ude på landet, og hr. ræv er en del afnaturen herude, sammen med mårhund og andre onde skabninger der tager høns osv. Jeg holder af at lade mine fjerkræ gå løs, selvom om dette, ( har et stort opvarmet indendørshønsehus til dem på natten, der ligger i stalden) så de rigtig kan nyde af livet af at bo i et skovbryn( gården er stort set omringet af skov).

Jeg har fået fingrene i nogle påfugle æg, og jeg har funderet på at gøre voliere til dem til de dage jeg ikke er hjemme, og derfor ikke kan holde øje med dem. Problemet kommer sig af mine meget sociale kalkuner, der når jeg kører afsted, tager på skovtur hele vejen op til naboen ( gode 200 meter væk) og hygger sig omkring hans hønsegård og driller hans jagthund, hihi. Så de kommer indenfor når jeg kører. Og jeg kan liiiige klare samvittigheden ved at lukke hr. og fru kalkun ind, men jeg tror ikke jeg klarer den med påfuglene, så jeg skal nok ha et voliere de kan gå rundt i.

1. Kan kalkuner, høns og påfugle gå sammen?

2. Jeg har tænkt over om jeg skulle lave volieret i armerings jern - og er det nok med rovfuglenet over, godt bundet til væggene, eller har påfugle super krafter til at bryde igennem dette ?

3. Er der noget specielt behov der skal tages i betragtning når man har påfugle ? Jeg ved de er skrøbelige som kalkuner, derfor ruger jeg en masse kyllinger ud samtidigt med påfuglene, så de har lidt at støtte sig op af, og lære at spise og drikke.
1.3 Isbar
1.0 Friseret dværg cochin
3.2 Silkies
1.1 Toppet Hollandsk dværg
1.1 bronze kalkun