Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hyggehøns  (Læst 2805 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carlo

  • Gæst
Hyggehøns
« Dato: 24 Januar , 2009, 10:16 »
Hej Alle sammen.

Vil skynde mig at undskylde at jeg blande mig i "rotte-snakken" der nok også snart er aktuel for mig / os.
Jeg er helt ny her og kan ikke engang finde ud af at skrive en ny besked - altså et nyt emne. - Ganske kort - forholder det sig sådan, at os to game her (58) år - mig selv og min gemal, for første gang i livet skal igang med et lille hønsehus / hønsegård. - Vi bor i et helt almindeligt hus og skal kun have 4 "hyggehøns" - der skal have det rigtig godt og gerne nogle æg - selvfølgelig.
Undskyld jeg tillod mig at bryde ind, men hjælp mig lige - så jeg kan starte med en ny overskrift. - TAK!

Hilsen fra Carlo
« Senest Redigeret: 24 Januar , 2009, 10:29 Fra Finn Jensen »

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hyggehøns
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2009, 10:37 »
Velkommen til Carlo. Jeg har delt dit emne så det nu står alene.

Først hvis du vil starte et nyt emne, så klikker du på forum i den blå bjælke i toppen
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=forum

Så kan du gå ind i den kategori, som passer til det du vil skrive om og så klikker du på nyt emne så er du igang.
Se mere hjælp her
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?page=42
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=help;page=post

Med hensyn til valg af høns, så er der i denne weekend netop 2 udstillinger (i nærheden), så hvis du har mulighed for at komme på en af dem kan du se nogle høns "i real life" ellers tag en kig i galleriet eller leksikon og kig på billeder og racebeskrivelse

Udstillinger kan du finde på forsiden eller i kalenderen
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hyggehøns
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2009, 14:18 »
Hej Carlo.

Hjertelig velkommen  <I.
Stedet her er fyldt med mange som alle ved lidt om fjerkræ, så spørg du bare løs, så er der nok en som ved noget om det du tumler med <P
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Hyggehøns
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2009, 16:03 »
Hej Carlo.
Også et velkommen fra mig. Det er skønt at lære nyt, - men kræver nogle gange tålmodighed. ;D

Jeg elsker dette forum. Har selv fået rigtig meget hjælp og har altid følt mig velkommen her. Der er nogle "garvede" og fornuftige mennesker i staben bag forum.

Det er mit indtrygt at nærmest alle her på forum er "hyggeavlere" Altså folk som har høns som deres hobby. En del udstiller og laver et stort arbejde i forhold til raceavl, - hvor andre mere har hønsene for hyggens skyld.

Kig dig omkring på siderne og prøv at bruge fanebladet søg i toppen af siden. Der har jeg selv fået rigtig meget ny viden fra,- men også flere spørgsmål. Altså opnået at blive forvirret på et højere plan, - og her kommer forums mange venlige mennesker på banen,- for her gælder; " der findes ikke dumme spørgsmål".  :D

Velkommen fra Helle.
Ps også villaejer med havehøns.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hyggehøns
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2009, 17:02 »
Hej Carlo hjertlig velkommen til dette forum  <I her er det tilladt at bryde ind i alle de tråde man har lyst til, og er der en der kan hjælpe, så tro mig så får du den hjælp du beder om, det er et meget rart sted for os hønsenørder  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte