Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Forstoppet høne  (Læst 5287 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Forstoppet høne
« Dato: 06 Januar , 2009, 16:07 »
Jeg observerede i går at en af mine høner var meget beskidt bagi. I dag var hun det stadig så jeg fangede hende og ville lige tjekke det ud. Der var fuldstændig lukket af omkring kloakken. Tætblokeret med l..t. Jeg pillede det af, men det krævede en del kræfter, og hønen var knap så glad for mig. Men jeg fik taget en ordentlig klump af og en del fjer. Det har formentlig lukket af for kloakken for der sad nogen under den hårde klump der stadig var blødt og varmt.
Hvad er der sket med hønen siden at det klumper sammen og ikke falder af som ved de andre? Kan jeg gøre noget så hun ikke får forstoppelse?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Ravennest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 57
Sv: Forstoppet høne
« Svar #1 Dato: 06 Januar , 2009, 21:08 »
Det er nok det man kalder for et godt spørgsmål siden ingen andre har svaret. Jeg kan dog sige at jeg jeg oplevet det som du beskriver før også med en høne engang  ??? ???


Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forstoppet høne
« Svar #2 Dato: 06 Januar , 2009, 21:10 »
Ja det er nemmelig et godt spørgsmål, derfor jeg ikke har svaret, har ganske simpelt igen ide om hvad det eventuelt kunne være  :-X..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Forstoppet høne
« Svar #3 Dato: 06 Januar , 2009, 21:58 »
Ja jeg er også helt uden ideer til hvad det kan være, for den spiser det samme som alle de andre høns...
Overlevede din høne Ravennest?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Ravennest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 57
Sv: Forstoppet høne
« Svar #4 Dato: 06 Januar , 2009, 22:14 »
Ja den overlevede det  :) Det var en lille dværghøne

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Forstoppet høne
« Svar #5 Dato: 07 Januar , 2009, 03:56 »
Jeg ville nok prøve at klippe lidt fri for fjer og dun i den ende modsat næbbet  ;)
og er der stadig ikke ordentlig gennemgang i den, kunne lidt hørfrø gennemvædet med olie måske hjælpe det lidt på gled  :) IKKE 10/40 olie til traktoren, men lidt alm. madolie er ok...  ;)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Forstoppet høne
« Svar #6 Dato: 07 Januar , 2009, 15:28 »
De fleste fjer i den ende røj med at da jeg fjernede klumpen, så der er frit udsyn. Jeg vil helst ikke fjerne for mange fjer, for måske kommer den til at fryse.
Jeg vil prøve med noget motorolie....eller nå nej ;D. Prøver med noget madolie  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth