Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rød amrikaner  (Læst 7095 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thorbjørn

  • Gæst
Rød amrikaner
« Dato: 02 Januar , 2009, 15:35 »
Hej, jeg skal have røde amrikanere, er det nogle gode skrukke ? Jeg har haft et par stykker der er blevet skrukke, men ikke spiecelt mange.  ???
« Senest Redigeret: 02 Januar , 2009, 21:21 Fra Thorbjørn »

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hjæææææææææælp - hvilken race ?
« Svar #1 Dato: 02 Januar , 2009, 15:37 »
Hvis at du ligger et billede ind af dem, så kan det være at der er nogle kloge hoveder herinde der kan finde ud af det :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Thorbjørn

  • Gæst
Sv: Hjæææææææææælp - hvilken race ?
« Svar #2 Dato: 02 Januar , 2009, 15:42 »
god ide  :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Rød amrikaner
« Svar #3 Dato: 03 Januar , 2009, 08:45 »
Jeg tvivler stærkt på at røde amerikanere kan skrukke, da det er en hybrid, som er fremavlet til at lægge RIGTIG mange æg og derfor vil evnen for at skrukke bestemt ikke være en fordel.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Rød amrikaner
« Svar #4 Dato: 03 Januar , 2009, 09:48 »
Det er sjældent at de skruker, dog kan der være få tilfælde. Især dem der aldrig har været i et hønseri før og er kommet direkte ud til en hyggehønsegård. Havde en i efteråret der forsøgte, men gik af efter et døgns tid, så nogen stabil skruk er den ikke lige frem :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Rød amrikaner
« Svar #5 Dato: 03 Januar , 2009, 10:10 »
Alle hybriderne er fremavlet med få superegenskaber. Det kan være at de er de rene æggemaskiner eller at de er slagteklare på ultra kort tid.

Egenskaber som skrukker, kyllingefører og andre sociale egenskaber er ikke så stærke og de ses kun hos et fåtal af hybriderne.

Vil du have hele pakken, så er racehøns valget. Eller en kombination af flittige æglægger der også fungere godt (der er forskellige 'mærker') og så en racehøne, der er god til båbe æglægning, moderrollen og evt. som slagtedyr!

Jeg kom vist lidt langt væk fra dit spørgsmål, men sådan går det når man bliver inspireret  :D
Hilsen Susanne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Rød amrikaner
« Svar #6 Dato: 03 Januar , 2009, 10:17 »
Hvis du gerne vil have de røde amerikanere og samtiddig kyllinger vil jeg forslå dig at du anskaffer dig 2-5 gode skruker som foreksempel orpington eller noget lignene så kan du også få kyllinger ud af det. Dog så skulle kyllinger af hybrider ikke blive så gode som forældre dyrene, ofte faktisk en del ringere, men om det passer ved jeg ikke :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Thorbjørn

  • Gæst
Sv: Rød amrikaner
« Svar #7 Dato: 03 Januar , 2009, 11:04 »
okay tak, jeg har ellers oplevet mange gange hvor de har været skrukke på 7 døgn, men så sagde min far vi ikke skulle have flere >:(

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Rød amrikaner
« Svar #8 Dato: 03 Januar , 2009, 14:14 »
Kender godt det med fædre som sætter en stopper for kyllinge udrugninger, og må da nok sige at min far også har været lidt ond nogle gange... Har tit lagt en høne på æg i smug  ;D... Det er lykkedes mig en gang at hun nåede at ruge dem ud, og så var det også i orden, men tre gange er de blevet taget væk. En gang dagen før de skulle klække... øv bøv :(... Nå, held og lykke Thorbjørn ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Thorbjørn

  • Gæst
Sv: Rød amrikaner
« Svar #9 Dato: 03 Januar , 2009, 14:21 »
ja, det er rigtig irreterende <J

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Rød amrikaner
« Svar #10 Dato: 03 Januar , 2009, 14:23 »
Hehe, jeg synes det er sjot at tænke på at teenagedrenge bliver ligeså skrukke som kvinderne herinde. De snyder sig ligefrem til at få "babyer". I er søde drenge!  <-
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Rød amrikaner
« Svar #11 Dato: 03 Januar , 2009, 14:26 »
Ja er vi ikke ;D... Det er bare træls når der så kommer en sur far og siger fy fy og tager æggene, og undskyldninger lykkes ikke :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Thorbjørn

  • Gæst
Sv: Rød amrikaner
« Svar #12 Dato: 03 Januar , 2009, 14:30 »
Ja :D
De kan også blive rigtig trætte af en hvis man taler for meget om høns, så begynder de at himle rigtig meget med øjnene!!! :(

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Rød amrikaner
« Svar #13 Dato: 03 Januar , 2009, 14:33 »
Den kender jeg også godt :P... de gamle er ved at blive drevet til vandvid :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Thorbjørn

  • Gæst
Sv: Rød amrikaner
« Svar #14 Dato: 03 Januar , 2009, 14:44 »
Jaa  <O