Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En bøn fra en nybegynder til jer gamle rotter+ lidt om lys  (Læst 2042 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Benny Rafn

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 43
En bøn fra en nybegynder til jer gamle rotter+ lidt om lys
« Dato: 18 December , 2008, 21:29 »
tak for den varme modtagelse.
det er en kanon side i her har fået banket op, og jeg har da også fræst det meste igennem.
Men en ting jeg har lagt mærke til igennem mange af svarene er at i engang imellem glemmer at i har erfaringen.kunne i ikke sætte mål på f.eks var der en der spurgte om - hvad slags pinde de skulle sove på svaret: firkantede...her er det jeg savner at man lige nævner hvor mange cm.men i det hele taget, prøv at angive lidt størrelser, vi nybegynder kan læse os til næsten alt...men i "gamle"rotters erfaring er 10 fold mere værd.
så læste jeg en del indlæg om lys til vores fjerede venner om aftenen.
her er en billig løsning jeg lavede til en bekendt.
2 af de billige tænd og sluk ure (netto har lige haft 3 stk mini for kr.49) den ene tilsluttes en 4-5 watt energi pære og den anden til en 11 watt, urene stilles til at starte på samme tid, og 11 watt paren skal så bare slukke et passende stykke tid før den lille pære, så bliver der en rimelig overgang mellem meget og intet lys.
undskyld den lange smørre. benny

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: En bøn fra en nybegynder til jer gamle rotter+ lidt om lys
« Svar #1 Dato: 18 December , 2008, 21:37 »
Det lyder som en rigtig god ide du der har fået lavet. ;)...

Jeg kan kun svarer på hvad jeg selv bruger, og det er nogle ganske almindelig lægder. De er vel 4-5 cm eller noget i den stil ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: En bøn fra en nybegynder til jer gamle rotter+ lidt om lys
« Svar #2 Dato: 19 December , 2008, 08:48 »
Ja Mikkel har ret lægter der er raspet lidt på kanterne, eller lidt tykke grene er heller ikke så dumt  :D Jeg synes det er en mægtig god ide med energi pærene, ja selv en nybegynder kan lære gamle rotter noget, vi bliver heldigvis aldrig for gamel til at lære noget.  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: En bøn fra en nybegynder til jer gamle rotter+ lidt om lys
« Svar #3 Dato: 19 December , 2008, 21:56 »
Alm. lægter plejer at være 38*57. Og jeg tror det er hvad de fleste af os bruger, og så runder man lige kanterne med en høvl oller rasp.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk