Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: gode æglæggere  (Læst 7339 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ingevoigt

  • Gæst
gode æglæggere
« Dato: 08 December , 2008, 21:25 »
Tjohh... jeg er en nybegynder af format ::)... jeg har endnu intet på plads af det jeg skal bruge men forsøger mig med den forsigtige start hvor jeg samler informationer.

Hvilke høns er de beste æglæggere.... og hvor finder jeg bedst mulige oplysninger hvis ikke her?
Jeg har brug for at vide hvor meget plads og hvilket foder.... hmmm... i virkeligheden har jeg nok brug for at vide alt der er at vide inden jeg starter ud med hønsene i foråret... Vi bygger selv hønse huset... nogle ideer til materiale og størrelse?...
Vi har marsvin vi påtænker at putte ud til hønsene... i bure, da vi har et familiemedlem der er allergisk...
hmmm... venter spændt på at høre om der mon er nogen derude der kan hjælpe og som tør hoppe ud i så "grøn" og spørgelysten en person jeg er...*SS*

Inge ;D

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: gode æglæggere
« Svar #1 Dato: 08 December , 2008, 21:52 »
Hvilke høns der er bedste æglæggere ved jeg ikke lige. Men jeg holder meget af sussex  :)
Mht. foder skal hønsene have æglægningsfoder, skaller (eller lign), rent vand og så kan man give dem diverse fra husholdningen. Foder kan købes på Møllen eller Land og Fritid eller lign. steder. Ca 100 g pr. høne pr. dag.
De har også godt af et blødfoder engang imellem, der er en opskrift på hønseguf her på siden som er rigtig god da den indeholder alle de "gode" ting som høns har brug for.
Mht. plads siger man så vidt jeg er informeret 1 m2 pr høne i hønsehuset. Billeder af indretning, siddepinde og foderpladser kan ses i galleriet, der er mange gode forslag. Og ellers er søgefunktionen, som du finder i den blå bjælke foroven, rigtig god hvis der er noget bestemt man leder efter svar på.