Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvilken slags utøj?  (Læst 15861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: hvilken slags utøj?
« Svar #30 Dato: 04 December , 2008, 13:38 »
Jeg kan ikke finde det lige nu, men jeg læste for nyligt en undersøgelse der var lavet i forhold til Stalosan og fjerkræutøj og den viste at der var positiv effekt.

Jeg vil skrive stalosan med i vores vejledning.

Der er også mange der bruge demeterjord, det skulle have samme udtørrende effekt.

Jeg ville nok nøjes med at drysse det under strøelsen og ikke i redekasser og sovesteder. Jeg kan frygte at den indtørrende effekt vil påvirke hønsnes fjerbalance. Et dyr med for tør hud, er mindre modstandsdygtig.

MartinJ

  • Gæst
Sv: hvilken slags utøj?
« Svar #31 Dato: 04 December , 2008, 14:16 »
Jeg er så gammeldags og dokumentationsfikseret at jeg tror mere på stalosan end demeterjord, men det er op til den enkelte.

Anders Permin (og adskillige andre) har lavet flere undersøgelser for effekt af stalosan. Der er lidt rigelig med link (hvis det skal være internet), men her søgeresultat fra google:

http://www.google.com/search?hl=da&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&hs=7tY&q=stalosan+%2Bpermin&btnG=S%C3%B8g&lr=lang_da


Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: hvilken slags utøj?
« Svar #32 Dato: 04 December , 2008, 15:37 »
Ja vi lever jo i et frit land...

Der vist ingen der tvivler på Stalosan Martin - demeter var blot et forslag, fordi der er mange der er glade for det :)

MartinJ

  • Gæst
Sv: hvilken slags utøj?
« Svar #33 Dato: 04 December , 2008, 16:16 »
som skrevet Hanne: Det er helt op til den enkelte ;)

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: hvilken slags utøj?
« Svar #34 Dato: 04 December , 2008, 20:23 »
Tusind tak for info. Jeg vil have produktet i baghovedet næste gang turen går til grovvarehandlen.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.