Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling Høne/Hane  (Læst 2599 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Kylling Høne/Hane
« Dato: 21 November , 2008, 23:16 »
Hej Alle jer garvede hønse holdere
Som næsten nybegynder er der mange ting man ikke ved og ikke kan læse sig til på nettet.
Jeg har en ide om at flere af dem der skriver om hønse hold på nettet aldrig har haft høns ( ikke i dette forum men hvis man læser under de forskellige sider om at holde høns eller bygge hønse gård ).
Men nu til mit spørgsmål: Hvornår får en hane sporre Jeg har en kylling der ligner hanen på en prik men den har ingen sporre den er ca 4 mdr. gammel. ???
På forhånd tak 
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kylling Høne/Hane
« Svar #1 Dato: 22 November , 2008, 06:35 »
Allan, jeg havde sidste år en h*ne, dvs. jeg troede det var en høne, og det var først da den var omkring 5 mdr, den "sprang ud" som hane, og jeg skal lige love for at den "rigtige" hane fik sat på plads, hvem der bestemte på matriklen! H*nen blev skiftet ud med to "rigtige" høns.
Min hane er fra januar i år, og han har lidt sporer, max en centimeter lange.
Held og lykke med dit hønsehold. Hvis du holder dig til her på forum, kan du lære SÅ meget, og alle er super hjælpsomme.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Kylling Høne/Hane
« Svar #2 Dato: 22 November , 2008, 08:18 »
Velkommen til dette forum  <I Jeg vil sige som Marianne i starten er de meget små,mærmest en lille prik, jeg har høns på 7 måneder, og der kan man meget tydligt se spore på hanen.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Kylling Høne/Hane
« Svar #3 Dato: 22 November , 2008, 14:29 »
Da mine to hane kyllinger blev slagtet havde de lige fået anelsen af spore. De var godt og vel 5 måneder gamle, ved ikke havd normalen er det ligger jeg ikke mærke til ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Kylling Høne/Hane
« Svar #4 Dato: 22 November , 2008, 17:03 »
Så vidt jeg ved, har det også noget med racen og gøre hvornår de får sporer.