Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: børn og høns  (Læst 7246 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte78

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Mutter
børn og høns
« Dato: 03 November , 2008, 12:37 »
Vil gerne have høns, så vi kan gå ud til hønsene og nusse og hente vores egne æg.
Hvilke racer er bedst egnede til børn (det er selvfølgelig vi voksnes høns, men børnene kommer jo med derud)?
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: børn og høns
« Svar #1 Dato: 03 November , 2008, 13:11 »
Alle store tunge racer - orpington, brahma m.fl - silker er også fantastiske børnehøns og deres udseende tiltaler børn enormt.


Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: børn og høns
« Svar #2 Dato: 03 November , 2008, 13:49 »
Her hedder det sig at det er min datters høns (hun er 5 år) og vi har en god blandet landhandle i flere farver (så er de også nemmere at kende for de har jo navne alle sammen ;) )
Vi har Brahma som varmt kan anbefales de er bare så rolige.
Derudover har vi wyandotter (bl.a. hanen) de er ikke helt så tamme og hanen er lidt muggen (hakker)
Så har vi 3 hybrider/røde amerikanere, de kommer jo hen til en konstant og spiser gerne af hånden. Så har vi nogle blandingsracer som også er ret søde. Men hvis I køber dem fra helt unge så er de jo nemmere at få tamme. Men jeg vil anbefale Brahma og amerikanerne, det er ihvertfald dem min datter holder mest af.

Rigtig god fornøjelse, Det er GULD at se børn og høns sammen
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: børn og høns
« Svar #3 Dato: 03 November , 2008, 16:45 »
Dværg Kochin er efter min meningen en rigtig god rarce til børn, de er rolige og bliver meget nemt tamme, det var dem jeg holdte mest af da jeg var mindre :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: børn og høns
« Svar #4 Dato: 03 November , 2008, 16:49 »
 :D Ja jeg går jo ind for silkehøns de bliver super tamme, og børn kan gå ind til dem, uden at blive bange de flyver ikke rundt, et meget dejlig dyr at eje  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Charlotte78

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Mutter
Sv: børn og høns
« Svar #5 Dato: 03 November , 2008, 17:02 »
oki, så er der da lidt at vælge i mellem...
Er det bedst at købe dem hos privat eller hvad?
Hvor mange skal man helst have?
Vi bor på landet, så vi må gerne have hane også...
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: børn og høns
« Svar #6 Dato: 03 November , 2008, 17:03 »
I mit fotoalbum, "barnets bog", har jeg et par billeder af mig selv, tre år, siddende under en meter fra en lille flok brune Danske Dværglandhøns. De er som bekendt ikke bare dværge, men lette dværge. Kom lige her og sig, at lette høns er sky.  :D

Jeg var på den anden side nok også en af de mere hønsevenlige små drenge, i og med at jeg ikke løb rundt efter dem og larmede.  :)

Luttehøns, altså lavbenede Landhøns, skulle være nemmere at gøre tillidsfulde.  ;)

En hane passer fint til mellem to og 10 høner.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: børn og høns
« Svar #7 Dato: 03 November , 2008, 17:13 »
Ville forslå dig en hane og fem høner ;).. Så kan du jo også få lidt kyllinger på dem :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: børn og høns
« Svar #8 Dato: 03 November , 2008, 21:34 »
Jeg vil foreslå en Orpington.
De forskellige blandingsracer vi har haft (bl.a. Lys sussex bl.) har vi godt nok selv avlet og de har været rimelig tamme, navnlig vores efternøler  :D var næsten skødehøne. Desværre var der et rovdyr der gjorde ende på denne flok  :'(
Nu har vi lidt blandet og så én Orpington, som ifølge min yngste søn, på 8 år, er den bedste høne vi har haft for hende kan han samle op og sætte sig med på skødet og det eneste der sker er at hun siger GOOOK og så lægger hun sig til rette  :D og varmer  :D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Charlotte78

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Mutter
Sv: børn og høns
« Svar #9 Dato: 14 November , 2008, 10:09 »
Nu har jeg kigget lidt på de forskellige racer, syntes orpington ser helt vidunderlig skøn ud, har også fundet ud af at der faktisk er 2 avlere af dem lige om hjørnet, så det kan jo ikke blive meget nemmere ;)
Mit dyrehold
Pt. Ingen høns høns
1.0 Kæle kanin
1.0 Chihuahua
2.2 børn ❤️