Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: så kom de første!  (Læst 4786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
så kom de første!
« Dato: 13 Oktober , 2008, 20:26 »
Jaaa... så kom de første  ;D godt nok lidt hurtigere end ventet, men det gør ikke noget der var jo klar  :D jeg havde sagt til min kærestes chef at jeg godt kunne tænke mig 4 høner og en hane... jeg havde hele tiden tænkt på de gule sort/columbia han havde og her fik jeg da også 4 høner fra sidste år, MEN ud over det kom der lige 5 bonus hvis man kan kalde dem det hihi... 5 som var bag ud fordi de var begyndt at gå tæt og få var udruget sent... 3 høns og 2 mulige haner  :o de er guldhalset mener jeg det hedder han kaldte dem agerhønefarvet. hvor de bare går rundt og små klukker og hygger, hvor ser det idylisk ud  ;D
men da der jo lige kom 5 ekstra og jeg stadig godt kunne tænke mig dværg kochin så er vi lige begyndt at udvide rummet lidt  :D
Mit eneste og nok nu største problem er at jeg selvfølgelig havde fået en ide om hvordan mine kochin skulle se ud, og vi havde en på fyn der stod på den farve på hjemmesiden, desværre viser det sig at han ikke har den farve  :(
Jeg har fået at vide at den enste farve jeg næsten kan få er sorte eller sort/hvide... og jeg havde gået og fået en ide om at jeg ville have dem i hvide... hmm den skal jeg lige tygge lidt på  :(  så hvis nogle kender nogle som har de hvide så råb endelig højt  ;)
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: så kom de første!
« Svar #1 Dato: 13 Oktober , 2008, 22:09 »
Hej Rikke

Tillykke med dine høns.

Der findes i agerhønefarvet wyandot, den er meget flot og det er en af de rolige og en godt ruger.

Hvad angår dine Kockin, har du mulighed for at tage lidt billeder, så kan vi måske bedre hjælpe, det er lidt svært at læse ud fra di indlæg hvilken farve du har eller vil ønsker.

Tommy 


Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: så kom de første!
« Svar #2 Dato: 14 Oktober , 2008, 19:06 »
Det kan være jeg fik rodet det godt og grundigt sammen...
Jeg har lige fået 4 wyandotter i gul, sort/columbia og 5 i agerhønefarvet hvoaf de 2 måske bliver haner.
Jeg havde en drøm om at få Kochin også (har dem ikke endnu) men jeg ønkser mig dem i hvide, og desværre har jeg fået at vide at det er så godt som umuligt, da jeg næsten kun kan få dem i sorte og sort/hvide (har snakket med formanden for Kochin klubben)
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: så kom de første!
« Svar #3 Dato: 14 Oktober , 2008, 19:10 »
hov glemte lige at skrive at det skal være i dværg da mine wyandotter også er dværghøns ;)
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: så kom de første!
« Svar #4 Dato: 14 Oktober , 2008, 19:16 »
Dem jeg havde var i hvid :D... Ved ikke hvor jeg fik dem fra :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: så kom de første!
« Svar #5 Dato: 14 Oktober , 2008, 20:13 »
Hej


Så har du et problem omkring Kockin, men det er da nok ikke større end det er til at løse, jeg vil bede dem jeg kender som kommer rundt i landet på udstillinger kikke efter hvide kockin.

Tommy

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: så kom de første!
« Svar #6 Dato: 14 Oktober , 2008, 20:29 »
Hej


Så har du et problem omkring Kockin, men det er da nok ikke større end det er til at løse, jeg vil bede dem jeg kender som kommer rundt i landet på udstillinger kikke efter hvide kockin.

Tommy

Tusind tak  :D Følte mig lidt som et lille barn der får et billede af alle typer slik man kan få i slikbutikken og så vælger man sig noget helt bestemt og når man så kommer ind i slikbutikken kan du kun få 2 slags og IKKE ens ynglings slik  ::)
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: så kom de første!
« Svar #7 Dato: 15 Oktober , 2008, 22:03 »
Jeg har ruget en del hvide dværg Kochin kyllinger ud for en bekendt men det er jo herover i Jylland.
Hvis det har interesse kan jeg da godt prøve at høre ham ad om han har nogen til salg.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: så kom de første!
« Svar #8 Dato: 16 Oktober , 2008, 19:09 »
jamen jeg er parat til at køre et stykke  ;) Det eneste jeg ikke er helt parat til det er at drøne helt til nord Jylland endnu... Men kan jo mærke på mig selv at det bare SKAL være dem i hvide... så skulle de være i nord jylland, så skal jeg lige tykke på det  :D
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma

Offline Rikke Leblanc

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
Sv: så kom de første!
« Svar #9 Dato: 16 Oktober , 2008, 19:10 »
Jeg har ruget en del hvide dværg Kochin kyllinger ud for en bekendt men det er jo herover i Jylland.
Hvis det har interesse kan jeg da godt prøve at høre ham ad om han har nogen til salg.

Danny

Hov glemte jo helt det vigtigste  ::) Du må meget gerne høre om han har nogle til salg  ;D
Venlig hilsen Rikke

Den heldige ejer af 1,1 australorps og 2,3 sølv sortbåndet Brahma